Klacht: Automatisch verhogen premie door zogenaamde all risk dekking ‘advies’

op 09 februari 2018 over Unive in de categorie Verzekering

Unive wil klanten automatisch een hogere dekking aanbieden op de woonverzekeringen. Zogenaamd volgens hun advies, niet transparant waar dat op gebaseerd is. Volgende punt is dat het niet ‘gratis’ dus als je niet reageerd gaat de premie omhoog.

Volgens mij is dat het Opt-Out principe je gaat akkoord tenzij je bezwaar maakt. Hierdoor zullen klanten die niet reageren ongemerkt ca 60 per jaar meer gaan betalen. Dat hoort andersom omdat het een verhoging betekend opt-in omdat je er bewust voor kiest. Of het ‘gratis aanbieden als echt all-in.

Unive dit Transparant doet en eerlijk naar zijn leden, Van een Unive had ik dit soort praktijken niet verwacht.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Unive over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Unive in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Unive een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Unive

Heeft op 09 februari 2018 om 15:11 geantwoord

Goedemiddag, jammer om te lezen dat je ontevreden bent over de wijziging van je woonverzekering. Ik begrijp dat je het als niet netjes ervaart dat deze wijziging zomaar wordt doorgevoerd. We hebben onze klanten wel geïnformeerd, maar ik begrijp dat je de keuze liever zelf maakt. Graag pas ik de verzekering weer voor je aan, zodat de oude situatie weer van toepassing is. Is dit wat jou betreft akkoord? Ik hoor het graag van je. Groet, Matijs

Alle klachten die gemeld zijn door rvgt