Klacht: Automatische versnellingsbak

op 14 september 2019 over Audi in de categorie Automerken

Heb een Audi A6 3.0 TDI quattro van 2012, chauffeur bereden. Bijna alleen snelweg.
Bij 300.000 km kreeg ik koelvloeistof lekkage in de elektrische boom, waardoor tijdens het rijden geleidelijk aan alle systemen uitvielen, maar er werd steeds vermeld dat wij (mijn chauffeur en ik) door konden rijden, maar wel binnenkort naar een garage moesten. Op de oprit van Garage Wittebrug in het Forepark in den Haag, stonden we stil.
De lekkage werd gerepareerd voor € 2.500, met nieuwe banden en een beurt was ik € 4.500, kwijt. Kreeg als dank voor de reparatie een thermosfles met het Audi-Logo. Een paar duizend kilometer verder kreeg ik een storing vanuit de versnellingsbak. Hetzelfde signaal als bij de hiervoor vermelde storing. Volgens de garage is de versnellingsbak kapot en moet worden vervangen voor € 10.000,. Het zou niets te maken hebben met de reparatie die ik hiervoor vermelde. Het diagnosesysteem had toen aangegeven dat de versnellingsbak in orde was.
Mijn frustratie:
Had de garage toen (dus enkele duizenden kilometers eerder) de problemen niet kunnen zien aankomen?
Verder is dit mijn 6 de Audi (de derde A6). Daar reed ik gemakkelijk 400.000 en 500.000 kilometer mee en kon ze voor een redelijke prijs inruilen.
Deze heeft maar 300.000 gereden.
Ik ben in onderhandeling over een nieuwe A6, maar koop geen Audi meer als dit is geregeld.

Ik zou graag zien dat de versnellingsbak op kosten van Audi wordt vervangen, zodat ik hem kan inruilen met een redelijke inruilwaarde voor een nieuwe A6 of een 50 e-tron.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Audi

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Audi nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door jandenbesten@bedrijfsarts.nl