Klacht: attest Fortis

op 08 september 2018 over ING in de categorie Banken

ik krijg geen attest van ING inzake aandelen Fortis.
Ik moet een bewijs krijgen dat ik in oktober 2008 aandelen fortis in mijn bezit had.
Ik vernietig de bankafschriften na 5 a 6 jaar.(van de belasting mag je de fin.admin. na 5 jaar weg doen.)
Omdat ik ongeveer 2 jaar geleden de beleggingsrekening heb opgezegd bij de ING kunnen ze dat me niet geven. Ze vernietigen alles na 7 jaar. En het gaat om afschriften uit 2008 dus 10 jaar geleden.Toen bekend werd dat de aandeelhouders van Fortis gecompenseerd werden(voor jaren terug) heb ik al gevraagd om een bewijs. Dat deden ze niet individueel maar als het zover was gezamenlijk. Iedereen die er recht op had kreeg dan het bewijs. Als ze destijds hadden gezegd dat je beter de rekening kon houden had ik alle afschriften met betrekking tot fortis bewaard maar nu ging ik ervan uit dat ze mij nu een bewijs(attest) zouden sturen maar niet dus.

Dat ze zelf een attest uitschrijven of mij de vergoeding betalen die ik anders gekregen had. Nu heb ik dus mooi pecht door hun toedoen. Het gaat om ongeveer 650 euro denk ik min. 10% commissie voor fortiseffect.
dus het is wel de moeite.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

Bericht van ING

3 maanden geleden - Beste Geert, Ik snap heel goed dat je graag het bedrag wil waar je recht op hebt. Het klopt inderdaad dat wij een juridisch en fiscaal verplicht zijn alle Afschriften en Bijlagen van de afgelopen 7 jaar te bewaren. Daarna worden deze vernietigd. Daarom is het helaas niet mogelijk om een afschrift voor je uit te draaien. Achteraf is het inderdaad het beste om alle afschriften te bewaren voor mochten ze ooit nodig zijn. Ik kan op dit moment helaas geen contact opnemen met onze afdeling Beleggen omdat ze niet aanwezig zijn. Heb je zelf onlangs contact gehad met afdeling Beleggen? Het lijkt me het beste om dit weer met ze te bespreken. Wij hebben helaas geen kennis hierover en kunnen daardoor geen beslissingen maken. Onze afdeling Beleggen is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8:00 tot 21:00 uur via de chat via de volgende link: https:mijn.ing.nllogin?eaitrueTargethttps:mijn.ing.nl%2Fparticulier%2Fchat%2Fbeleggen of telefonisch via het volgende telefoonnummer 020 22 888 88. Groet, Rialda ING Webcare

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 12 september 2018 om 16:43 geantwoord

Hallo Geert,

Ik zie dat je klacht nog openstaat. Ik ga ervan uit dat je inmiddels contact hebt gehad met de collega's bij Beleggen en zij je verder hebben kunnen helpen.
Mocht dat nog niet zo zijn, neem dan vooral nog even contact met hen op. We helpen je graag verder!

Groet,
Lysanne
ING Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door geertaelmans