Klacht: Na maanden verrast met exorbitant hoge kosten inleverschade

PG7 op 09 juni 2019 over Athlon in de categorie Leasebedrijven

De afgelopen 2 jaar heb ik bij Athlon een Volkswagen polo geleased via een private lease constructie. Aan het einde van het contract de auto keurig schoongemaakt van binnen en buiten, ingeleverd bij schadenet en laten controleren. Hier werd zeer positief gereageerd op de staat van de auto, op een aantal kleine gebruikssporen na werd de auto ingeleverd.

Bijna 3 maanden nadat ik de auto had ingeleverd werd ik verrast door een factuur van Athlon, waarin ik werd verzocht om nog even €500 te betalen onder de noemer ‘inleverschade’. Naast dat ik in de veronderstelling was dat alles akkoord was, voel ik me ook besodemietert door de hoogte van het bedrag. Helemaal gezien de schade heel erg beperkt was en onder de noemer gebruiksschade werd gecategoriseerd.

Toen ik via de telefoon en mail om meer tekst en uitleg vroeg werd mij via de mail verteld dat het niet onder gebruiksschade viel en ik de kosten gewoon moet betalen. Dit vind ik niet acceptabel.

Ik krijg bijna het gevoel dat ze, vanwege het feit dat ik het contract niet heb verlengd, nog snel even wat geld uit mijn zak proberen te pakken. Dit vind ik erg onrechtvaardig en niet passen bij een groot bedrijf waar je als klant een overeenkomst mee aangaat om een auto te leasen.

De rekening wordt als niet verzonden beschouwd.

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Athlon over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door