Klacht: Onterecht geld afgeschreven van rekening

op 13 juni 2017 over Athlon in de categorie Leasebedrijven

Het gevecht begint: vertrouwen beschaamd
Mijn gevalletje met Athlon. Als 2,5 jaar rijdt ik, naar volle tevredenheid, mijn mooie Renault Captur die ik destijds via Athlon leaste. Ahtlon werd vervolgens onderdeel van Essential. Als klant denk je dan, prima, als ik er maar geen last van heb. Vervolgens werden contact personen en emailadressen gewijzigd – geen idee meer bij wie ik moet zijn. Anyways. In april bracht ik de auto naar Kwikfit voor de zomerschoentjes. Kwikfit geeft per abuis een KM stand door die 30.00KM hoger ligt dan de werkelijke gereden kilometers en daar begint de ellende. Na twee weken ontvang ik een brief. Lang verhaal kort; conclusie Essential, meer gereden dan verwacht, bijbetalen. Direct gebeld, pas dan wordt wat Kwikfit doorgaf vergeleken met odometer. Telefonisch toegezegd, fout van ons, wordt gecorrigeerd. Hier zit ik nog in de fase dat een mooie fles wijn of een bos bloemen een hoop goodwill had kunnen opleveren.

Tweede ronde: vertrouwen geknakt
De interne organisatie loopt niet op rolletjes. Op 9 juni wordt er een bedrag van 3.500 euro van mijn rekening afgeschreven. Zonder waarschuwing. Ik (terecht) boos. Direct gemaild. Eerst een mail waarom het contract is aangepast. Huh? Omdat het mij te lang duurt storneer ik het bedrag. Na nog 3x mailcontact wederom excuses, het wordt gecorrigeerd.

Derde ronde: dag klant!
Vandaag ontvang ik een email van de ‘Debt collector’ van Athlon. Of ik het gestorneerde bedrag asap wil overmaken. Pardon? Direct gemaild. Daarop telefoon met voor de derde keer excuses. Nou, daar kwamen mijn kinderen vroeger ook niet mee weg hoor. Op dit moment ben ik het vertrouwen volledig kwijt – en ga ik mijn volgende leaseauto bij een andere organisatie leasen.

Is niet meer te repareren. Ik heb ze 3x de kans gegeven. De interne organisatie communiceert volkomen langs elkaar heen, daar heb ik nu 3 verschillende voorbeelden van. Dit hebben ze niet zomaar op orde. Het kan dus zo nog een keer gebeuren. Ik ben niet uit op financieel gewin. Wat is de Return on Ignorance? Dit dus.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Athlon

Reactie van de melder van de klacht Nicolineusa

2 maanden geleden - Vandaag contact gehad met Athlon. Zij gaan hier intern mee aan de slag. Ze kunnen verder niets doen om dit op te lossen. Ze hebben hun fout nu rechtgezet - en mijn vertrouwen is niet te koop. Dat zou ik ook niet zuiver vinden. Ik breng problemen naar buiten om positieve verandering teweeg te brengen, niet om er zelf beter van te worden of om na te trappen. Telefoongesprek was prettig, het is goed om te zien dat er naar je wordt geluisterd en dat ze er iets mee gaan doen. Wat mij betreft opgelost zo.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Athlon nog niet in behandeling is genomen.

7 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door Athlon in behandeling genomen

4 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat Athlon een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Athlon

Heeft op 14 augustus 2017 om 08:41 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door Nicolineusa