Klacht: Contractbreuk en gebrek aan empathie

op 19 februari 2017 over Athlon in de categorie Leasebedrijven

Ik heb in januari 2017 een auto gekocht van Athlon die uit de lease kwam van een bedrijf waar ik iemand kende die mij tipte over de optie om de auto te kopen. In het contract staat een bedrag genoemd waar ik de auto voor kon overnemen, dit is inclusief de zomerbanden. Nu zitten er winterbanden op. Ik heb gebeld met Athlon waarbij de persoon aangaf dat de vorige leaserijder zou moeten weten waar de opgeslagen banden zouden zijn. Op zich al vreemd natuurlijk dat ik een als particuliere koper de leaserijder van een bedrijf moet gaan benaderen om te achterhalen waar de banden zijn. Uiteindelijk na enkele weken gelukt om de juiste persoon te vinden en achterhaald dat de banden bij Kwik Fit in het centrale magazijn liggen. Banden zouden worden gestuurd naar mijn woonplaats waar ik ze kon ophalen. Krijg ik twee weken later mail dat de banden er niet meer zijn en deze al lang verkocht zijn door Kwik-Fit in opdracht van Athlon. Athlon heeft mij dus bewust en met voorkennis voorgelogen aan zowel de telefoon als het contract. Ik heb nu dus een auto gekocht met alleen winterbanden erop. Op mijn klacht die ik hierover naar Ahtlon heb gestuurd krijg ik de simpele uitleg dat in het contract een asterisk staat met kleine letters waarin staat ‘mits voorradig’. Hoe kun je de zomerbanden van een leaseauto laten verkopen en dit niet tegen de koper vertellen en vervolgens net doen of je neus bloed als die consument daar vragen over stelt. Dat is het contract is het enige antwoord…

Wanneer de zomerbanden alsnog worden geleverd bij Kwik-Fit om opgehaald te worden of bij mij thuis afgeleverd worden en er excuses wordt gemaakt door Athlon voor de manier waarop er met consumenten wordt omgegaan.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Athlon

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Athlon over deze klacht.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Athlon nog niet in behandeling is genomen.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Athlon in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Athlon een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Athlon

Heeft op 14 augustus 2017 om 08:42 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door teun_vogels