Klacht: Associale buschauffer

op 18 juni 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Ik heb zojuist een bizarre busrit gehad. Het gaat om bus Qliner 365 (richting Schiphol Airport) om tijdstip 19:00. Ten eerste kwam de buschauffeur 12min te laat, we zagen op het perron dat hij eerst even gezellig ging bijkletsen met zijn collega’s in de bus ernaast. Daarnaast had hij een bloes tot halverwege dichtknoopt, ik hoef zijn borsthaar persoonlijk niet te zien. Vervolgens is hij én door rood gereden én overal te hard gereden, met een noodstop bij elke bushalte wat als gevolg had dat iedereen die te vroeg opstond weer op zijn/haar gezicht belandde.

Dit is roekeloos rijgedrag, hij is verantwoordelijk voor zijn passagiers, dus ik verwacht dat hij niet op deze manier mag blijven doorrijden. Ik kreeg hier oprecht een onveilig gevoel van.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

9 maanden geleden - Goedenavond, Uit je melding begrijp ik dat je een minder prettige ervaring hebt gehad in de bus van lijn 365 door de rijstijl van de chauffeur. Uiteraard is het belangrijk dat chauffeur een correcte rijstijl hanteren tijdens het uitvoeren van diensten en daarom heb ik je melding doorgestuurd zodat dit verder kan worden onderzocht. Excuses voor het ervaren ongemak! Groet, ^JE

Arriva

Heeft op 22 juni 2016 om 09:41 geantwoord

Uit je melding begrijp ik dat je een minder prettige ervaring hebt gehad in de bus van lijn 365 door de rijstijl van de chauffeur. Uiteraard is het belangrijk dat chauffeurs een correcte rijstijl hanteren tijdens het uitvoeren van diensten en daarom heb ik je melding doorgestuurd zodat dit verder kan worden onderzocht. Excuses voor het ervaren ongemak!

^JE
Webcareteam Arriva