Klacht: Asociale buschauffeur

op 06 juli 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Het gaat om de buschauffeur die op lijn 5 in Tilburg rijdt. Van halte Van Hogendorpstraat naar Station Tilburg, opstaptijd van Hogendorpstraat: 8.50

Er stapte een oud vrouwtje in de bus en hij deed de deuren al dicht voor ze binnen was dus kwam vast te zitten. Toen kon ze haar ov chipkaart niet vinden en ging ie helemaal hardop zuchten en tjongejongejonge zeggen. Toen ze bijna zat trok ie ineens hard op waardoor ze bijna viel… Toen de volgende halte kwam er nog een oud vrouwtje aan die eigenlijk te laat was maar waar ie toch voor stopte. Gaf die vrouw helemaal een uitkaffer dat ze dan maar eerder moet vertrekken en sneller moet lopen(ze kon amper lopen), Toen bij de volgende halte moesten beide vrouwtjes eruit maar dat duurde natuurlijk net wat langer… Toen was er nog gedoe met uitchecken want de vrouw stond voor een defecte paal en had dat niet door. Zat ie gewoon hardop te mopperen. Echt een ass… Iets verderop was er een vrouw met kind die instapte en een halte verderop trok meneer zo hard op dat dat kind uit de buggy viel met het hoofd tegen een rand en hij zei helemaal niets he. Geen sorry of pardon oid. Dus toen ik uitstapte wenste ik hem een goede dag en hij zei ‘nou ik hoop dat ie beter wordt’ en toen heb ik gezegd ‘nou ik hoop dat u wat minder gaat mopperen op de mensen dan komt alles goed’,

Ik hoop niet dat dit de standaard zaken zij van jullie chauffeurs want het hufterigheidsgehalte was aardig hoog vanochtend. De man had geen geduld en wilde alleen maar opschieten en dat terwijl hij gewoon overal ruim op tijd was. Ik kan me voorstellen dat je op wilt schieten maar aan emancipatie leek die man niet te doen. Lijkt me dat je opgeleid wordt om met alle type mensen om te gaan; ook met oudjes die moeite hebben met in- en uitstappen en die het hele ov chipkaart gebeuren nog niet snappen. Ook het rijgedrag van de man was om te huilen en zelfs gevaarlijk te noemen. Bij de halte Besterdplein gebeurde zelfs nog haast een ongeluk omdat hij tegelijkertijd met een auto optrok en die auto over de andere rijbaan moest uitwijken. Ik snap dat een bus voorrang heeft(k weet dat dit de regels zijn) maar tegelijkertijd optrekken lijkt me dan niet helemaal de bedoeling; zeker niet als dat de veiligheid in het geding brengt.

Dat deze meneer wordt aangesproken op zijn reacties op mensen en op zijn rijgedrag. Hij mag best aangesproken worden op zijn hufterigheid. Dit kan echt niet.

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 06 juli 2016 om 13:45 geantwoord

Hallo Tamara,

Bedankt voor je bericht. Klantvriendelijkheid en veiligheid staan bij ons hoog in het vaandel. Afgaande op jouw verhaal valt er in dit geval nog wel een verbeterslagje te maken. Daarom heb ik je klacht doorgestuurd naar de teammanager in Tilburg zodat dit verder uitgezocht wordt en ook de kant van de chauffeur beluisterd wordt.

^DK
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door Tscholten