Klacht: Artikelen waarvan bekend is dat ze niet leverbaar zijn als bestelbaar weergeven

op 20 januari 2014 over Mister Auto Webshop in de categorie Internetshops - Auto's en auto onderdelen

Eigenlijk is nog geen enkele bestelling bij Mister auto goed gegaan. Ja, ze zijn meestal snel, ze zijn meestal voordelig (soms ook gewoon veel te duur). Dit keer weer een aantal artikelen besteld en ja hoor, een gedeelte kon weer niet geleverd worden. Redelijk verbaasd was ik toen het artikel 2 dagen later nog steeds als leverbaar aangegeven staat. Al met al gewoon onfatsoenlijk.

En spreek je mister auto hier op aan? Dan wordt je verwezen naar de algemene voorwaarden, waar ze dit schrijven:

“Onbeschikbaarheid van het (de) bestelde Product(en)
Hoewel het Bedrijf alles in het werk stelt om de Producten vermeld op de Bestellingsbevestiging te leveren, kan het echter gebeuren dat bestelde Producten of Diensten niet aan de Klant geleverd kunnen worden omdat, bijvoorbeeld, grote schommelingen in de stock niet toelaten om de absolute beschikbaarheid ervan te garanderen.”

Nou, van dat alles in het werk stellen is dus absoluut geen sprake, dan had je immers een actuele en eerlijke beschikbaarheid op je artikelen aangegeven. En je geld terug krijgen? Ja hoor, maar dan kun je daar wel een paar dagen op wachten. Goed, de bestelling dus maar weer bij een andere goede Duitse webwinkel besteld (in dit geval www.partsxxl.de, kan veel meer tegen vaak betere prijzen leveren).

Al met al is Mister auto een regelrechte teleurstelling!

Omdat ik nu mijn bestelling bij meerdere bedrijven moet plaatsen in plaats van een one stop shop, lijkt het mij niet meer dan normaal dat verzendkosten over de huidige bestelling niet in rekening worden gebracht. Die komen immers niet overeen met mij gewenste aantal artikelen.

Nog geprobeerd om vervangende artikelen aan de bestelling toe te voegen, maar dit lukt Mister Auto niet op een fatsoenlijke basis. Dus inmiddels elders besteld.

Daarnaast lijkt het betaald bedrag voor niet te leveren onderdelen per ommegaand en zonder treuzelen terug niet meer dan fatsoenlijk.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Mister Auto Webshop in behandeling genomen

Bericht van Mister Auto Webshop

3 jaren geleden - Beste klant, Dank voor uw reactie. Bij uw bestelling van 19 onderdelen was helaas 1 onderdeel niet op voorraad. Wij hebben het aankoopbedrag conform onze voorwaarden reeds aan u terug gestort. Ter compensatie van het ongemak worden de verzendkosten aan u terug gestort. In de toekomst zijn wij u graag weer van dienst. Met vriendelijke groet, Het Team Mister-Auto

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Mister Auto Webshop een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door Vos2