Klacht: Zelfbedachte regels

op 09 februari 2019 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Zojuist van Leeuwarden naar Den Oever gereden met Arriva. Hier troffen wij chauffeur Ferry aan. Ferry vond het nodig om een mede passagier te vertellen dat zij niet mocht bellen in de bus. Misschien is het een idee dat chauffeurs bij Arriva een extra training krijgen, zodat zij op de hoogte blijven van de bestaande regels.

Chauffeurs die de juiste Arrival regels hanteren.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 09 februari 2019 om 21:48 geantwoord

Beste Gebruikersnaam12398,

Je geeft aan dat de chauffeur van lijn 350 zelfbedachte regels gebruikte in de bus. We hebben de regels nagekeken. De chauffeur heeft geen regels verzonnen.

Als een chauffeur vindt dat een beller te luid praat en overlast veroorzaakt bij andere reizigers, dan mag hij aangeven dat de passagier hiermee moet stoppen.

Deze regel vind je terug in onze reisregels: Veroorzaak geen geluidsoverlast, dus geen harde muziek en luide telefoongesprekken.

Als de chauffeur bij je aangeeft hiermee te stoppen, is het van belang dat je dat verzoek opvolgt, zoals beschreven staat in regel Volg altijd de aanwijzingen van de medewerkers op.

Je vindt de lijst met reisregels in de bus en op Arriva.nl onder de knop Service Contact.

Heb je nu of in de toekomst nog vragen over deze melding of een ander voorval, dan kun je contact met ons opnemen via onze Twitter-pagina onder @Arriva_NL , Facebook-account ArrivaNederland of ons online contactformulier op Arriva.nl.

^Wouter
Medewerker Klantenservice Arriva

Heeft op 09 februari 2019 om 21:50 geantwoord

Ook ik heb de regels opgezocht. Chauffeur Ferry gaf aan dat alle telefoongesprekken niet mogen. Ook degene die geen overlast veroorzaken, omdat dat iets is wat volgens Ferry niet gedaan wordt in publieke plekken zoals onder andere een bus.

Reactie van de melder van de klacht Gebruikersnaam12398

2 maanden geleden - Ook ik heb de regels opgezocht. Chauffeur Ferry gaf aan dat alle telefoongesprekken niet mogen. Ook degene die geen overlast veroorzaken, omdat dat iets is wat volgens Ferry niet gedaan wordt in publieke plekken zoals onder andere een bus

Alle klachten die gemeld zijn door Gebruikersnaam12398