Klacht: Te vroeg bij halte

op 12 juni 2019 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Bus komt 5 minuten te vroeg aan bij de halte en rijdt gewoon door, daardoor hebben ik en 5 anderen de bus gemist. Aangezien de volgende bus pas 40 minuten later kwam was dit een probleem.

Bus 57 bij Wildlaan in Noordwijkerhout.

Als de bus niet 5 minuten te vroeg bij een halte komt waar altijd veel mensen opstappen en dan doorrijdt zonder te wachten.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

5 maanden geleden - Beste Nsldjhs,Het voorbij rijden van een halte kan verschillende oorzaken hebben. Er was bijvoorbeeld geen plaats meer in de bus of de chauffeur heeft je niet bij de halte opgemerkt. Hebben jullie kenbaar gemaakt aan de chauffeur mee te willen?Kan je mij ook nog vertellen in welke richting de bus reed, wanneer dit gebeurde en hoe laat dit was?Met vriendelijke groet, Frank Medewerker Klantenservice Arriva

Reactie van de melder van de klacht Nsldjhs

5 maanden geleden - Beste Frank,Het was op dinsdagochtend 11 juni om 07:28.Het was bus 57 die richting Leiden gaat.Omdat de Herenweg is afgesloten in Noordwijkerhout rijdt de bus een andere route, waardoor hij de helft van het dorp mist. De helft van de Noordwijkerhouters die met de bus gaat moet dus bij de Wildlaan opstappen.De bus hoort volgens dienstregeling om 07:30 bij de Wildlaan aan te komen. Om 07:27 kwam ik bij de halte aan, na mij kwamen nog heel veel anderen. Op het bord stond de bus al niet meer. Toen ik op 9292 keek zag ik dat de bus blijkbaar al om 17:26 was langsgekomen. Wij stonden er toen allemaal nog niet. Aangezien de eerstvolgende bus pas 40 minuten later rijdt is het heel vervelend als een bus te vroeg komt en gewoon doorrijdt, terwijl het een halte is waar altijd mensen opstappen en er vooral nu veel mensen opstappen.Wij stonden dus nog niet bij de halte toen de bus daar aankwam

Arriva

Heeft op 12 juni 2019 om 17:37 geantwoord

Beste Nsldjhs,

Ik begrijp dat dit erg vervelend is! Wil je van te voren weten of een bus op tijd rijdt of vertraging heeft zou je onze app kunnen downloaden. Daarin kun je de realtime gegevens van de bus zien en weet je precies hoeveel tijd je nog hebt. Het is nooit verstandig om tot het laatste moment af te wachten. Het advies is om minimaal 5 minuten van te voren bij de halte te gaan staan.

Je reactie hebben wij doorgestuurd naar de vestigingsmanager en die geeft het volgende aan: Al onze bussen zijn uitgerust met een GPS gestuurd systeem dat registreert hoe laat de bus rijdt en bij welke haltes hij is gestopt. Zo kunnen wij zien welke bussen te vroeg of met vertraging hebben gereden, als blijkt dat jouw bus inderdaad te vroeg is geweest dan wordt dit besproken om deze situaties in de toekomst te voorkomen. Onze excuses voor het ongemak wat je hierdoor hebt ondervonden. Wij gaan er vanuit dat je spoedig verbetering op zult merken naar aanleiding van je melding.

Frank
Medewerker Klantenservice Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door Nsldjhs