Klacht: Bus altijd veel te vroeg

op 14 mei 2019 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Vanmorgen om 6:01 wou ik bus 25 vanaf Guido Gezellestraat naar Heerlen station nemen. Maar de bus was weer eens 3 min te vroeg. Hierdoor moest ik rennen en heb op het laatste moment toch nog de bus gemist. Nou is het zo dat op de Guido Gezellestraat altijd de bus te vroeg is. De ene keer 5 min te vroeg de andere keer 3 min te laat, waardoor je minimaal 10 min bij de halte moet staan om de bus niet te missen.

Als de rijtijd tussen de Pegasuslaan en de Guido Gezellestraat eens dichter op elkaar liggen. Of in ieder geval dat de bus op de halte wacht.

7 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

7 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

7 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 14 mei 2019 om 21:22 geantwoord

Beste Bos4567,

Niet leuk om te lezen dat je deze ervaring hebt met lijn 25 naar Heerlen. Ik kan me voorstellen dat je ervan baalt als de bus te vroeg vertrekt.

Je melding heb ik doorgegeven in de regio. Daar wordt je melding verder opgepakt en besproken met de chauffeurs. Uiteraard proberen wij zoveel mogelijk op tijd te rijden. Als het druk ik op de weg kan dit vertraging veroorzaken, maar als het rustig is kan het gebeuren dat een bus eerder bij een halte is. Vanwege veiligheid is het niet toegestaan dat een chauffeur bij iedere halte zijn vertrektijd afwacht. Daarom adviseren wij altijd om minimaal 5 minuten van te voren bij de halte te staan.

Excuses voor het ervaren ongemak. Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL of via onze Facebookaccount Arriva Nederland.

Lina
Arriva Klantenservice Medewerker