Klacht: Bus altijd te vroeg

op 17 april 2019 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Bus 2 in breda is altijd te vroeg of te laat. Te last kan gebeuren niks aan te doen. Maar te vroeg. De bus kan makkelijk wachten bij een bus stop.
Het gaat hier om de bus richting hoge vlucht bij de halte van dijkplein. Dijkplein is een prima halte om even te stoppen en te wachten zodat mensen niet constant hun bus missen

Als de bus niet meer te vroeg gaat

4 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

4 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

4 dagen geleden - Beste Karlijnvb, Niet leuk om te lezen dat je deze ervaring hebt met lijn 2. Zou je aan kunnen geven wanneer de bus te vroeg was en wat de vertrektijd was van de bus die te vroeg is vertrokken? Met vriendelijke groet, Lina Arriva Klantenservice Medewerker

Reactie van de melder van de klacht Karlijnvb

4 dagen geleden - Het gebeurd wel vaker, maar de laatste keer was zojuist, 17 April. De bus zou om 16:00 moeten gaan maar reed om 15:58 langs waardoor ik deze heb gemist

4 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 17 april 2019 om 17:51 geantwoord

Beste Karlijnvb,

Bedankt voor je reactie.

Ik zie dat de bus vandaag om 15.59 uur is vertrokken vanaf halte Dijkplein in Breda. Ik zal je melding in ieder geval doorgeven in de regio zodat we hoor en wederhoor toe kunnen passen met de chauffeur.

Uiteraard streven wij ernaar om zoveel mogelijk op tijd te rijden. Helaas kunnen we geen garantie geven op de exacte vertrektijden omdat het verkeer dit niet altijd toelaat. Onze chauffeurs zijn afhankelijk van drukte, eventuele opstoppingen door verschillende oorzaken of juist rust op de weg en in de bus. Daarom kan de aankomst- of vertrektijd iets afwijken van de aangegeven tijden die op de bushaltes staan aangegeven. Een chauffeur mag ivm verkeersveiligheid niet bij iedere halte zijn vertrektijd afwachten. Wil je van te voren weten of een bus op tijd rijdt of vertraging heeft zou je onze app kunnen downloaden. Daarin kun je de realtime gegevens van de bus zien en weet je precies hoeveel tijd je nog hebt. Het is nooit verstandig om tot het laatste moment af te wachten. Het advies is om minimaal 5 minuten van te voren bij de halte te gaan staan.

Excuses voor het ervaren ongemak! Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL of via onze Facebookaccount Arriva Nederland.

Lina
Arriva Klantenservice Medewerker

Alle klachten die gemeld zijn door Karlijnvb