Klacht: Arriva weigert restitutie na dubbel betalen

op 07 oktober 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Op 12 sept. J.l. Werd ik per ambulance van mijn werk in leeuwarden naar het mcl gebracht, daar moest ik een nacht blijven. Omstreeks de 14e moet mijn abonnement vernieuwd worden, die had ISIN de week daarvoor al betaald.
Doordat ik in de week na 13 september ziek thuis begon ik weer op 19 september. Normaalgesproken had ik in die van 12 september mijn bestelling op mijn ov gezet. Ik ben dat door mijn ziekzijn vergeten. Ik had tegoed op mijn ov staan en die is op maandag 19 september belast en heb toe de volgende dag gelijk mijn bestelling op de ov gezet, ik heb dus twee keer betaald. Als je vergeet uit te checken krijg je wel restitutie en als je dubbelbetaald doordat je vergeet bestelling op te halen niet, dat is discriminatie van de bovenste plank.

Arriva zegt in reactie dat het begrijpelijk te vinden dat ik extra kosten heb gemaakt, zeggen ze dat een reiziger zelf verantwoordelijk is voor het beheer van zijn/haar ov-chipkaart (dan zou dat toch ook moeten gelden als je VERGEET UIT TE CHECKEN!!) of zie ik dat nou verkeert, ik betaal dubbel en dat is geen probleem voor Arriva

Dat ik gewoon gecompenseerd wordt

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

Arriva

Heeft op 07 oktober 2016 om 11:31 geantwoord

Goedemorgen Henk,

Bedankt voor je bericht. Helaas kunnen we dergelijke verzoeken niet via dit forum afhandelen. Je kunt bezwaar tegen deze beslissing indienen middels het contactformulier op onze website: http://bit.ly/2azPMG7

^DK
Webcareteam Arriva