Klacht: Arriva treinen Winterswijk – Apeldoorn heeft altijd iets.

op 22 juni 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

De Arriva trein Winterswijk- Apeldoorn heeft vaak miscommunicaties. De ene keer is het een wisselsein storing en de andere keer is het wachten op een tegen liggende trein. Vanochtend (22 juni) reed de trein 1 volle minuut eerder weg terwijl de spoorbomen nog niet eens gesloten waren. Hierdoor ben ik vaak te laat op school en heb al een aantal keren belangrijke gesprekken gemist.

Ik ben tevreden als een deel van mijn abonnement vergoed krijg aangezien ik veel betaal voor mijn abonnement en er vaak problemen zijn met dit traject. Ik heb vaak problemen door de vingers gezien, omdat het logisch is dat een trein soms miscommunicaties heeft. Maar het is nu zo vaak gebeurt dat dit voor mij wel echt de druppel was.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 22 juni 2016 om 08:18 geantwoord

Hallo Rens,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me je frustratie goed voorstellen. Helaas is het zo dat sein- en wisselstoringen en andere kwesties omtrent spoorzaken buiten ons bereik liggen. Dit valt allemaal onder verantwoording van ProRail. Zij zijn verantwoordelijk voor het spooronderhoud en geven ook aan wanneer treinen moeten vertrekken. De machinist heeft zich hieraan te houden.

Ik maak echter wel melding van het feit dat de trein vanochtend te vroeg vertrokken is, zodat er naar dit voorval gekeken wordt.

We bieden je onze excuses aan voor de opgelopen vertraging en het ervaren ongemak.

^DK
Webcareteam Arriva

Heeft op 22 juni 2016 om 16:00 geantwoord

Geachte heer/mevrouw,

Ik kan begrijpen dat de verantwoording bij de ProRail ligt, maar ik heb een abonnement afgesloten bij Arriva en als er dan problemen zijn om dit traject is dat jullie verantwoordelijkheid om te zorgen voor je klanten. Ik kan namelijk niet een klacht in dienen bij de ProRail, want daar heb ik niks afgesloten. Dit kan je vergelijken met het feit dat als ik een televisie zou kopen bij Samsung en dat als mijn televisie kapot is dat ik vervolgens word doorgestuurd naar de fabriek om het zelf maar te regelen. Ik betaal netjes iedere maand een maandabonnement, maar dan is het aan jullie om voor dat geld te zorgen dat jullie klanten tevreden zijn. Het voelt nou een beetje alsof ik het allemaal zelf maar mag gaan regelen.

Mijn excuses voor het feit dat dit allemaal zo loopt, maar ik ben niet van plan om iedere keer zo veel te betalen voor iets waar ik heel vaak problemen mee krijg. Wegens onderhoud, seinstoringen, tegenliggende treinen of miscommunicaties. Ik vind namelijk dat er wel wat moet gebeuren, want ik ben niet degene die me moet verantwoorden voor wat er allemaal op het spoor gebeurt en alles daar omheen.

Groeten,

Rens

Bericht van Arriva

6 maanden geleden - Beste Rens, Ik kan me voorstellen dat je ervan baalt. Op het moment dat de treinen een langere tijd niet kunnen rijden, om wat voor reden dan ook, dan is het inderdaad onze verantwoordelijkheid om te zorgen voor treinvervangend vervoer. Via onze website kan je het formulier "Geld terug bij vertraging" invullen https://www.arriva.nl/gelderland/service-contact/veelgestelde-vragen.htm?regioid=98879. Helaas kan en mag ik langs deze weg geen uitspraken doen over restitutie. Nogmaals excuses voor al het ervaren ongemak. Met vriendelijke groet, ^LH Arriva Webcareteam

Alle klachten die gemeld zijn door Lemminski