Klacht: Arriva schrijft regelmatig onterecht geld af

op 28 juni 2019 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Arriva heft alleen al in 2019 3x onterecht geld afgeschreven van mijn OV-pas – omdat hun meetapparatuur niet deugt
– niet goed gekalibreerd
– tijdelijk geen internetverbinding
– tijdens de dag gereset
waardoor de meetapparatauur denkt dat de bus ergens anders is, en je dus volgens de meetapparatuur buiten je sterzone bent – soms vele kilometers.
Via aansluitingen en reistijd kun je zien dat dat noiit het geval kan zijn geweest.

Dit is niet eenmalig.
Ik heb het zelf al 3 keer gehad in een half jara, en ik ben vast niet de enige: er is sprake van een structureel problem, wat betalende klanten dupeert.
Het restitutieproces van Arriva is bovendien super omslachtig: 4 of 5 webformulieren moeten ingevuld worden.

Ik heb Arriva hierop geattendeerd, in restitutieverzoeken en
in een klacht, maar Arriva neemt geen structurele actie ter verbetering en ter bescherming van hun betalende klanten.
Ze vinden het wel goed zo $$$,

Dat is wat mij betreft onacceptabele nalatigheid, grenzend aan fraude

1) Arriva moet binnen redelijkheid alle actie ondernemen om dit problem zo spoedig mogelijk minder vaak te laten voorkomen en uiteindelijk helemaal niet meer laten voorkomen.
Dat betreft zowel techniek als mens.

2) Als Arriva (actief) ontdekt dat er een problem geweest is wat passagier(-s) mogelijk benadeeeld heft, of (passief) geatteneerd wordt dat een dergelijke situatie zich mogelijk voorgedaan heft, dient Arriva betrokken passagiers actief te informeren en waar relevant actief een restitutie te geven.

3) Het restititieverzoek procedure moet aanzienlijk vereenvoudigd worden OF de restitutie vergoeding moet hoger zijn dan de geleden financiele schade, ter compensatie voor de administratieve rompslomp waar Arriva de reiziger mee opzadelt.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 28 juni 2019 om 15:29 geantwoord

Beste L G Boex 2,

Zpals we ook al hebben besproken via Facebook: We hebben dit laten onderzoeken door de afdeling welke gespecialiseerd zijn in de OV-Chipkaart systemen en het apparatuur in de bus. Hieruit blijkt dat het om een bedieningsfout van de chauffeur gaat. Bij een resetopnieuw opstarten van bus en apparatuur gaat het mis. Wij hebben de vestiging hiervan op de hoogte gebracht zodat deze dit kunnen bespreken met de chauffeurs.

Frank
Medewerker Klantenservice Arriva

Heeft op 28 juni 2019 om 15:31 geantwoord

Bespreken is binnen de Arriva organisatie onvoldoende om veranderingen teweeg te brengen.

De voorgestelde oplossing lijkt op geen wijze op de 3 condities die ik aan een degelijke oplossing gesteld heb

Reactie van de melder van de klacht L G Boex 2

1 jaar geleden - Ze onderkennen dat ze een structureel probleem hebben. De voorgestelde oplossing is lui en nalatig, grenzend aan onverantwoordelijk gezien de financiële en administratieve imoact op cirrect betalende reizigers

Alle klachten die gemeld zijn door L G Boex 2