Mijn Klacht:
Recent heeft mijn dochter haar laptop ter reparatie aangeboden (begin januari 2013) aan Amac, Lijnbaan Rotterdam. De laptop is eind 2010 aangekocht en viel daardoor net buiten de garantieperiode.
Onderzoek wees uit, dat de reparatie geen verband houdt met verkeerd gebruik, maar met een technisch mankement.
Naar mijn mening is het niet redelijk de volledige reparatiekosten ad €210,64 door te berekenen aan de client. De verwachte levensduur van de laptop eindigt niet na twee jaar, ook al gelet op de aanschafprijs.
Hoewel buiten de garantie, is ook de verwachte levensduur van invloed op de door te berekenen kosten.
Nul op rekest, het heeft ongeveer 2 maanden geduurd, voordat na heel veel over en weer gemail, ik maar 210 euro heb betaald, onder protest.
Waarbij ik bij het ophalen van de laptop, bij Amac op dezelfde Lijnbaan te horen kreeg, dat er een scheurtje bij de scharnieren bevond?!!!
De ene medewerker beweerde dat dit niet meer gratis verholpen werd en dat de macbooks van dit materiaal uit de handel zijn genomen, een andere medewerker schreef een nummer op een briefje, want zijn vriendin had dit wel kunnen laten verhelpen. Hier brak mijn klomp, dit
omdat deze laptop net van uit de reparatiestatus kwam.
En wat is service, service is verder kijken dan je neus lang is en degene die met deze laptop bezig is geweest, had toch zeker bij afvinken van de eindcontrole toch ook gelijk het bovenblad kunnen omruilen voor een degelijk exemplaar.
Maar dit zal allemaal teveel gevraagd zijn.
Gewenste Oplossing:
Een tegemoetkoming in de kosten voor de overlast en moeite zou toch niet te veel gevraagd zijn, terwijl ik mij door in de zaak te verdiepen heb moeten constateren dat bedrijven als Media Markt en meerderen zelfs een garantietermijn afgeven van drie jaar, zonder daarvoor meer te hoeven betalen.
Kortom Amac waardeloos, oplossing voor het bovenstaande tenenkrommend.
