Mijn Klacht:
Afgelopen zomer ben ik begonnen met het inrichten van een iPad voor één van mijn cliënten. Zij kan niet praten en is ernstig verstandelijk gehandicapt. Ik heb getracht de app “Eline spreekt” te installeren en een levenslang abonnement à € 399,99 af te sluiten. In opdracht van haar bewindvoerder heb ik voor € 400,00 aan cadeaubonnen aangeschaft. Door een fout van mijn is dit tegoed op mijn Apple ID ([email protected]) terecht gekomen. Het is me in het afgelopen half jaar niet gelukt de app aan de praat te krijgen. Door een update van iOS werkte de knop “Bestellen” niet. Het is derhalve niet gelukt om een levenslang abonnement af te sluiten. Op dit moment wordt dit abonnement ook niet meer aangeboden. Het is vanaf nu een jaarabonnement à € 99,99 geworden. En de app zou beter worden ondersteund als dit abonnement rechtstreeks bij de leverancier van de app wordt afgesloten. Ik heb dus € 400,00 tegoed op mijn Apple ID staan die niet van mij is, maar van een cliënt met een ernstige verstandelijke beperking. Haar bewindvoerder wil het geld terug en dat kan alleen als ik het geld weer op mijn rekening krijg. Een tegoed van € 400,00 is voor mij niet wenselijk. Zoveel geld ga ik nooit en te nimmer uitgeven aan apps of muziek. Mijn verzoek om uit te betalen is onlangs afgewezen, maar daar ga ik (en zeker de bewindvoerder van mijn cliënt) niet mee akkoord.
Gewenste Oplossing:
€ 400,00 terugstorten op mijn bankrekening, zodat ik het kan terugbetalen aan bewindvoerder van mijn ernstig verstandelijk beperkte cliënt.
