Klacht: Annuleringskosten van 30%

op 03 juli 2016 over Brugman Keukens en Badkamers in de categorie Keukenleveranciers

Wij hebben ook zo’n bekend verhaal, waar inmiddels al vele honderden Nederlanders ook de dupe van zijn geworden.
Binnengestapt bij de vestiging van Brugman Keukens in Hengelo, gekeken naar een keuken, schetsje laten maken en een handtekening gezet voor korting die alleen die dag nog maar geldig was, terwijl die achteraf gewoon het hele jaar doorloopt.
De keuken zouden we eventueel willen plaatsen in een woning die we destijds op het oog hadden.
Nadat we alle offertes binnen hadden bleek de renovatie van het dak zodanig duur uit te vallen dat er helaas geen budget meer was voor een keuken. Zodoende hebben we netjes gebeld met Brugman Keukens in Hengelo en het hele verhaal uitgelegd.
“Vervelend maar geen probleem!”, werd er gezegd aan de telefoon.
Maar wel enkele weken later een factuur sturen van EUR.3300,= voor annuleringskosten.
Stond volgens die verkoper in de voorwaarden, zegt ie. Tja dat kan, maar dan moet je je potentiële klanten wel de tijd en de mogelijkheid gunnen om ze die voorwaarden te laten lezen!

En als je dan op Brugman Keukens zoekt op Google, dan kom je er dus achter dat ze ditzelfde vieze spelletje flikken bij vele andere honderden, of misschien wel duizenden, mede Nederlanders.
Het internet staat er vol mee!

Naar mijn mening verkopen ze bijna geen enkele keuken, maar kunnen ze gewoon rondkomen van het oplichten van mensen.
Te zot voor woorden dat zo’n bedrijf dit gewoon ongestraft kan en mag doen en dat ze door geen enkele instantie eens een keer goed op de vingers getikt worden.
Te schandalig voor woorden gewoon!

Zou pas tevreden zijn als de factuur van de annuleringskosten vernietigd zou worden.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Brugman Keukens en Badkamers over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Brugman Keukens en Badkamers in behandeling genomen

Bericht van Brugman Keukens en Badkamers

5 maanden geleden - Beste meneer Veneberg, Spijtig te vernemen dat u deze negatieve ervaring heeft opgedaan en u uw keuken wenst te annuleren. Ik ontvang graag uw ordernummer via webcare@brugman.nl zodat ik de status in kan zien en u wellicht verder kan helpen. Met vriendelijke groet, Bas - Webcare Brugman Keukens & Badkamers

Reactie van de melder van de klacht Fons Veneberg

4 maanden geleden - Ordernummer gemaild naar bovenstaand persoon, maar die zegt niets meer te kunnen doen en zegt dat Brugman Keukens `verplicht is de gebruikelijke procedure op te starten`. Zo goed doordacht zijn de oplichtingspraktijken van Brugman dus.....ze praten al over een gebruikelijke procedure. Wat een normale Nederlander oplichting noemt, noemt Brugman Keukens dus gebruikelijk. Mensen wees gewaarschuwd en koop geen keukens en badkamers bij Brugman Keukens!!!!

Bericht van Brugman Keukens en Badkamers

4 maanden geleden - Beste meneer Veneberg, Jammer dat u dit gevoel heeft overgehouden aan de situatie. We hebben u mail ontvangen en zullen u hierop een reactie geven. Met vriendelijke groet, Bas - Webcare Brugman Keukens & Badkamers

Reactie van de melder van de klacht Fons Veneberg

1 maand geleden - Status van deze klacht staat nog steeds op `in behandeling`. Valt een mail van een deurwaarder ook onder die `behandeling`? Geloof niet dat dat een oplossing van een klacht is.....

Bericht van Brugman Keukens en Badkamers

1 maand geleden - Beste meneer Veneberg, Ik begrijp dat het vervelend is als er een mail van de deurwaarder aangekomen is. Onze afdeling annuleringen heeft alles zorgvuldig met u besproken. Wenst u hier nogmaals mee in contact te komen? Met vriendelijke groet, Lucas - Webcare Brugman Keukens & Badkamers

Alle klachten die gemeld zijn door Fons Veneberg