Klacht: Annulering skivakantie ivm corona

op 31 maart 2020 over SunWeb in de categorie Online Reisbureaus

Ivm corona was onze vakantie naar Ischgl geannuleerd.
We kregen netjes 3 opties: omboeken naar ander ski resort, binnen een jaar een andere vakantie boeken, of volledige terugbetaling.
Wij kozen voor het laatste. Heb daar ook bevestiging van gekregen dat het wat langer kon duren maar het volledige bedrag zou terug gestort worden.
Nu (2 weken later) krijg ik een mail dat ik zoals afgesproken een voucher toegestuurd krijg om een andere vakantie te boeken. Heb daarop een mail terug gestuurd en geen reactie op gehad. Net gebeld, en aan de telefoon zeiden ze dat dat het beleid nu was.
Ik ben het er zeker niet mee eens, omdat ze via de mail al toegezegd hadden op terug betaling. Zeer zeer slecht opgelost van sunweb. Ik heb nog gevraagd waar ik dan verder terecht kan, maar nergens dus. Vandaar deze klacht

Als de vakantie alsnog (zoals beloofd) volledig terug betaald wordt.
Ik heb de mail waarop dat toegezegd wordt ook bewaard.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar SunWeb over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door SunWeb in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat SunWeb een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

SunWeb

Heeft op 03 april 2020 om 11:35 geantwoord

Beste mevrouw Loeffen,

Ik realiseer me dat we eerder iets anders hebben gecommuniceerd en begrijp dan ook uw teleurstelling en frustratie hierover. Ik zou niet willen dat u denkt dat dit een willekeurig standpunt is. Wij willen benadrukken het jammer te vinden dat de voucherregeling geen oplossing is voor u. Wij hoopten hiermee met een redelijke oplossing te komen die de reissector overeind kan houden en tegelijkertijd u als klant de garantie geeft dat u bij een eventueel faillissement uw geld niet kwijt bent. Wij hopen hierin dan ook alsnog op uw begrip en medewerking te kunnen rekenen.

Mocht u in het komende jaar helaas geen passende vakantie kunnen vinden in het aanbod van Sunweb Group, dan kunt u alsnog, vanaf 6 maanden nadat u de voucher hebt ontvangen, een verzoek tot terugbetaling indienen. De terugbetaling wordt dan binnen de 12 maanden na uitgiftedatum van de voucher naar u overgemaakt. Dit is in lijn met de voorwaarden die de Autoriteit Consument en Markt (ACM) heeft gesteld om deze voucher mee te ondersteunen.

Team Webcare Sunweb

Alle klachten die gemeld zijn door Susanloeffen