Klacht: Annuleren, een ramp

op 28 juli 2017 over SunWeb in de categorie Online Reisbureaus

De reis voor 2 personen wilde ik voor 1 persoon annuleren. Daar ik een vraag op het annuleringsformulier bij opmerkingen had gezet werd alleen de vraag beantwoord en niet de reis gedeeltelijk geannuleerd. Moest opnieuw de reis met een formulier annuleren, Bij de vraag wilt u de reis annuleren, geef ik ja aan. Hup hele reis geannuleerd. Gelijk gebeld niet meer terug te draaien. Sunweb heeft de reis opnieuw geboekt met een fictief persoon als 2 de persoon. Gebeld snapte er niks van want de reis kwam met 1 persoon bijna net zo duur uit als met 2 personen. In de info bij sunweb staat dat je 15% van de reissom kwijt ben als je meer dan 42 dagen van te voren annuleert. Den lijkt mij € 60,00 wel erg weinig op € 2000,00.
Ik kan nog wel even door gaan met dit verhaal want ik kreeg te horen dat de annuleringsafdeling telefonisch niet bereikbaar is. De keer daarna bij hetzelfde telefoonnummer werd ik zonder problemen met deze afdeling doorverbonden. Kortom bijzonder klantonvriendelijk en alleen irritatie vanuit de medewerkers die schermen met dit is het systeem, ja dat is voor onze eigen administratie en dat kan niet,

Verbetering van het hele annuleringssysteem en klantvriendelijk personeel die met je meedenkt en die er niet van uitgaat dat je dagelijks een reis annuleert. Een excuus van het bedrijf vind ik ook op zijn plaats.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar SunWeb over deze klacht.

Heeft op 28 juli 2017 om 18:43 geantwoord

Het is mij niet duidelijk wat ik bij de annuleringsverzekering kan terugvragen. Verschillende adviezen gekregen van Sunweb.
Ondertussen vernomen van mensen die hun reis bij andere organisaties annuleerden dat er een duidelijk advies werd gegeven door de medewerkers en dat er werd meegedacht met de klant.
Nu maar hopen dat de annuleringsverzekering die ik via sunweb doet wat een verzekering hoort te doen en niet zoals Sunweb je in de kou laat staan

Reactie van de melder van de klacht Maria C.H.

4 maanden geleden - Niks Opgelost dus!!!!!!!!!!

Bericht van SunWeb

4 maanden geleden - Beste mevrouw Jurgens, Waarin kunnen wij u hierin verder begeleiden/helpen? Wat is er niet duidelijk om bij de annuleringsverzekering terug te vragen? Met vriendelijke groet, Team Webcare Sunweb

Reactie van de melder van de klacht Maria C.H.

4 maanden geleden - Van het weekend opnieuw alles uitgezocht. De fout ligt echt bij Sunweb. De eerste annulering voor 1 persoon met vraag, is door Sunweb niet goed in behandeling genomen. Ze zeggen dat ze vraag hebben beantwoord via de mail. De mail is nooit ontvangen. Het lijkt mij trouwens dat als je een vraag stelt op het annuleringsformulier dat de reis gewoon geannuleerd wordt en dat je antwoord op de vraag krijgt. Als ik de reis niet wil annuleren maar alleen en vraag heb gebruik wel een ander formulier of bel ik even. Na een telefoontje van mij kon het annuleringsformulier niet meer gebruikt worden en moest ik een nieuw annuleringsformulier invullen. Ja en dan gaat er van alles mis. Wij zitten ondertussen met 6 mails en diverse facturen en moeten maar zien hoe wij dit allemaal gaan verreken onderling......

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door SunWeb in behandeling genomen

Bericht van SunWeb

4 maanden geleden - Beste mevrouw Jurgens, Wat is het boekingsnummer van de vakantie? Met vriendelijke groet, Team webcare Sunweb

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat SunWeb een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

SunWeb

Heeft op 03 augustus 2017 om 18:44 geantwoord

Goedemiddag mevrouw Jurgens,

Bedankt voor uw bericht. Onze excuses voor de verwarring.

Wanneer er een deelannulering wordt ingedien, behouden wij dezelfde kamer. Soms is het mogelijk om een andere (kleinere) kamer te boeken. Wanneer u dit wilt, kijken wij graag mee naar de mogelijkheden.

De collega die u zojuist heeft gesproken heeft de boeking aangepast en de deelannulering correct doorgevoerd tegen de actuele prijs.

Als wij u nog ergens mee kunnen helpen, horen wij het graag.

Team Webcare Sunweb

Alle klachten die gemeld zijn door Maria C.H.