Klacht: Altijd vertraging

op 20 september 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Ik reis elke dag vanaf Boxmeer naar Utrecht en heb vaak of de trein om 59 of om 29 vanuit Boxmeer. Hoewel er staat dat deze treinen dus om die tijdstippen vertrekken, hebben ze áltijd vertraging. Nu zit ik ook in de trein en zou deze om 11:29 vertrekken, maar vertrok hij om 11:34. Dit is e-l-k-e dag zo en ik mis dus bijna elke dag mijn overstap hierdoor. Soms neem ik dan voor de zekerheid maar weer een trein eerder, maar ook dan is er vaak vertraging. Vaak moeten de treinen wachten op de tegenliggende trein, prima, maar zet dan niet neer dat deze treinen op een bepaald tijdstip vertrekken als dat nooit het geval is. Ik snap dat het openbaar vervoer is en vertraging voor kan komen, maar de Arriva stoptrein heeft elke dag meerdere keren vertraging en ik vind dat gewoon écht vervelend..

Als de treinen een keer rijden zoals het moet.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

1 maand geleden - Beste Karlijngerrits, Wat balen dat je trein steeds te laat vertrekt. Wat is je Arriva-eindstation en op welke tijden heb je hier last van? Met vriendelijke groet, ^WB Arriva Webcareteam

Reactie van de melder van de klacht Karlijngerrits

1 maand geleden - Hallo, Het eindstation is Nijmegen. De stoptrein die vanaf Roermond vertrekt. Ik heb vaak de trein om 59 en die vertrekt bijna altijd 5 minuten later. Alleen dit is niet alleen bij deze tijd zo, maar misschien wel 5-10x op een dag. Ik neem ook al extra treinen eerder, want ik moet er natuurlijk rekening mee houden, maar ik vind vooralsnog wel gewoon dat treinen de trajecten zouden moeten kunnen rijden die er aangegeven staan. Karlijn

Bericht van Arriva

1 maand geleden - Beste Karlijngerrits, Dank je wel voor de aanvulling. Ik vraag voor je na waarom dit wachten gebeurd en of daar een oplossing voor is. Met vriendelijke groet, ^WB Arriva Webcareteam

Arriva

Heeft op 04 oktober 2017 om 06:18 geantwoord

Beste Karlijngerrits,

Dank je voor de aanvulling. Als gevolg van veelal enkel spoor op de trajecten waar wij rijden, moeten treinen op bepaalde punten elkaar passeren. Dit kan tot vertraging leiden.

Ik heb je klacht doorgezet naar de regio. Hopelijk kan dit aangepast worden in de volgende dienstregeling.

Ik stel het zeer op prijs dat je de moeite hebt genomen om ons op de hoogte te stellen van je ervaring. Zo kunnen wij blijven werken aan onze dienstverlening en de verbetering ervan.

^WB
Arriva Webcareteam

Alle klachten die gemeld zijn door Karlijngerrits