Klacht: Altijd vertraagd??

op 11 mei 2020 over Bonprix in de categorie Kledingwinkels

Bestel al langer bij Bonprix, maar het laatste jaar zijn mijn pakketten altijd vertraagd???
Ik krijg in eerste instantie netjes een e-mail dat mijn bestelling in goede orde is ontvangen, kort daarop krijg ik een e-mail dat mijn bestelling ‘helaas vertraagd is’, zonder indicatie van wanneer het wel geleverd zal worden (producten zijn wel gewoon voorradig en ik heb al met IDEAL betaald). Daarna is het lang wachten (tot aan twee weken) voordat ik er gek van wordt en ga bellen. Als ik bel krijg ik een vriendelijke medewerker die me verteld dat er een storing is en dat ze niets kunnen doen buiten de bestelling annuleren als ik dat wil.
Ik vind het toch bijzonder dat er in het afgelopen jaar al minstens 3 storingen geweest zijn en dat het altijd mijn bestellingen treft? Volgens mij word ik voorgelogen!
Dezelfde avond als het telefoontje of 1 dag erna verandert vervolgens de status van mijn pakket ineens, om het nog even gekker te maken.

Altijd vertraagd en vrijwel zeker voorgelogen dus.

Er zijn in mijn ogen 2 scenario's
1) er zijn daadwerkelijk zoveel storingen en dan moet Bonprix HEEL SNEL het systeem aanpassen naar een goed werkend systeem, waar klanten goed geïnformeerd worden en de status van de bestelling beter vindbaar is, zeker na een e-mail over een vertraging.
2) ik word als klant voorgelogen over zogenaamde storingen en dat moet dan stoppen. Wees eerlijk naar je klant en laat weten dat je het niet weet, maar het uit gaat zoeken en er op terug komt. Zorg dat je spullen sneller verzonden worden, aangezien elk ander bedrijf dat ook lukt (coronaverzendtijden van 12-14 dagen?? nog nergens anders gezien, krijg van elk ander bedrijf alles binnen 2-4 dagen binnen in deze tijd!).
Zorg ervoor dat pakketten niet meer standaard vertraagd zijn, communiceer EERLIJK met je klanten en leg de schuld niet bij PostNL als pakketten (zowel gewoon als retour) er niet niet op tijd zijn of niet vindbaar zijn voor jullie medewerkers.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Bonprix over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Bonprix in behandeling genomen

Bonprix

Heeft op 22 mei 2020 om 13:01 geantwoord

Beste Femke, in ons depot komen de bestellingen van de verschillende landen waar bonprix werkzaam is binnen. Ik heb je opmerkingen over het systeem en de vertaging doorgegeven aan de verantwoordelijke afdeling. Mijn excuses voor het ongemak. Er zal een mail naar je toegestuurd worden, met een code die je kunt gebruiken voor je volgende bestelling. Het team van bonprix.

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Bonprix een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door Fem97