Klacht: Als hij er gelukkig van word.

op 01 augustus 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Het is niet eens echt een klacht te noemen, maar eerder een roep om salarisverhoging.
Ik stap gisteren met mijn neefje de bus in en leg 2 euro neer. Ik ga normaal nooit met jonge kinderen met de bus, dus ging er vanuit dat het gewoon 2 euro was. De buschauffeur, kon geen eens een goededag vanaf, pakte het geld, stempelde en gaf het kaartje.
Tot zover geen probleem. Al zou een lach of wat vriendelijkheid die man niet verkeerd staan.

Op de terugreis stapten we in bij een aardige mevrouw die gelijk een klein praatje begon. Trots legde mijn neefje (overigens 5 jaar oud) zijn 2 euro neer. “Nee hoor, die zijn gratis tot 11 jaar oud” kreeg ik te horen.
De vriendelijke mevrouw bedankt, die kan er ook niets aan doen dat haar collega gelukkig word van een 2 euromuntje van een 5jarige.

Het verzoek is dus eigenlijk om een salarisverhoging van 2 euro te geven aan deze allerbeste man, want volgens mij zit hij krap met geld.

Zoals u begrijpt is dit niet een klacht waar werk van gemaakt moet worden. Ik vond het alleen het melden waard dat er een buschauffeur zelf de regels niet naleeft, totaal niet klantvriendelijk is en 2 euro van een 5jarige durft te pakken waar hij dus geen recht op had.
Beetje jammer

Leer de chauffeurs lachen of gedag te zeggen. Zoveel pijn doet dat niet.
En dat het mogelijk is om mensen die niet veel met de bus reizen even in te lichten dat iets gratis is, aangezien niet iedereen daar vanuit gaat en gewoon normaal willen betalen

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

1 jaar geleden - Beste Renee, Niet leuk om te lezen dat je neefje toch 2 euro voor zijn rit heeft betaald terwijl hij gratis mee had mogen reizen. Tevens vind ik het spijtig dat de chauffeur niet vriendelijk was. Dit is uiteraard niet de bedoeling. Zou je aan kunnen waar, hoe laat, bij welke halte en in welke lijn jullie zijn gestapt? Dan geef ik je melding intern door aan de desbetreffende vestiging zodat het besproken kan worden. Via onze website zou je een restitutieverzoek in kunnen dienen voor de 2 euro die je neefje onterecht heeft betaald http://bit.ly/209OoYU. Excuses voor het ervaren ongemak die jullie gisteren hebben gehad. Met vriendelijke groet, ^LH Webcareteam Arriva

Arriva

Heeft op 09 augustus 2016 om 08:18 geantwoord

\"Niet leuk om te lezen dat je neefje toch 2 euro voor zijn rit heeft betaald terwijl hij gratis mee had mogen reizen. Tevens vind ik het spijtig dat de chauffeur niet vriendelijk was. Dit is uiteraard niet de bedoeling.

Zou je aan kunnen waar, hoe laat, bij welke halte en in welke lijn jullie zijn gestapt? Dan geef ik je melding intern door aan de desbetreffende vestiging zodat het besproken kan worden\".

Gevraagde informatie ontbreekt vooralsnog. Klacht wordt daarom afgesloten. ^DK

Alle klachten die gemeld zijn door Rizlan