Klacht: alles volgens klantonvriendelijke procedure

op 17 januari 2014 over Alvira in de categorie Betalingsdiensten

We hebben een tweede hands betaalautomaat gekocht en we willen klant worden.
We willen het apparaat opsturen en weten hoe duur het is.
Op internet kun je zien dat er certificaat verlopen zou zijn op 31 12 maar wij hebben verstand van cv-ketels.

wij sturen het apparaat op alvira maakt kostenloos een offerte.
En daarna worden we klant van deze groep.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Alvira over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Alvira in behandeling genomen

Bericht van Alvira

3 jaren geleden - Vervelend te vernemen dat u een automaat heeft overgenomen die helaas niet meer te gebruiken is ivm de Europese richtlijnen. HElaas kunnen wij dit niet maken of aanpassen zodat dit wel weer te gebruiken. De onderneming die u deze automaat heeft verkocht zal zeker op de hoogte zijn geweest dat dit apparaat niet meer te gebruiken is. De banken en Alvira hebben dit namelijk meerdere malen laten weten. Deze automaten zijn dan ook niet aan te passen. De beste optie is deze automaat terug te geven aan de verkoper en een automaat aanschaffen die wel gecredtificeerd is.

Alvira

Heeft op 05 februari 2014 om 07:55 geantwoord

Helaas kunnen wij geen automaat aanmelden die niet meer geschikt is ivm de Europese richtlijnen. Het certificaatis is verlopen, en dat wil zeggen dat deze automaat niet veilig genoeg is, u kunt deze dan ook niet meer gebruiken. De ondernemeng die u de automaat verkocht heeft is hier meerdere malen van op de hoogte gebracht door de bank en door Alvira. De beste keuze is dan ook de automaat terug te zenden naar de verkoper, en een automaat aan te schaffen die wel nog geschikt is. Dan helpen wij u graag verder.

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Alvira een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door franklommers