Klacht: Alles doen om klanten kwijt te raken

op 20 juni 2018 over Coolblue in de categorie Internetshops - Elektronica

22 mei heb ik telefoon opgestuurd voor reparatie onder garantie.
13 mei bericht gekregen garantie niet geldig. 3 opties aangeboden: Vernietigen, Laten retourneren ongerepareerd, of vervangen tegen bijbetaling. Zelfde dag koos optie twee. Volgende dag heb ik me bedacht en koos optie drie. Meteen gebeld. Is mij verteld niets aan de hand. Kan worden aangepast. Binnen halfuur bevestiging.

Niet, dus.

Volgende dag weer gebeld. Eerste afspraak ontkend door CoolBlue. Nooit heeft gezegd (toch heeft telefoon het opgenomen). Nog steeds niets aan de hand. Na de weekend moet ik telefoontje over hoe verder.

Niet dus.

Maandag, bericht gekregen oorspronkelijk keuze toch doorgevoerd. Toestel ongeprepareerd al onder eg was. Geen zorgen. Stuur terug, doe bijbetaling en alles komt goed. Schriftelijk bevestigd.

Niet dus.

Twee dagen later weer gebeld. Toestel niet onderweg. Vervanging kan pas plaatsvinden als defecte toestel opnieuw voor reparatie wordt aangeboden. Mijn vakantie begint volgende week – dus kan ik niet de defect ontvangen. Respons: Medewerker had niet moeten zeggen toestel onderweg was.

Nu negeren ze alle smeekgebeden om de situatie op te lossen. Ze reageren niet meer op e-mail en telefonisch zeggen ze: ‘Jammer, niet ons probleem’

Ik bestel al lang niets meer van deze gasten. Helaas omdat dit een garantie kwestie was, had ik geen opties behalve contact met ze opnemen. Fouten gebeuren vrijwel elke keer; maar het is nooit hun schuld. Het is de schuld van de klant; het is de schuld van PostNL; het is de schuld van de leverancier; het is de schuld van hun software systeem.

Coolblue, in het Engels: You suck!

Erken je fouten voor een keer en kom met een oplossing.

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Coolblue

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Coolblue in behandeling genomen

Bericht van Coolblue

2 jaren geleden - Beste heer McDaniel, We hebben al via meerdere kanalen met je gesproken en de situatie is inmiddels voor ons beide duidelijk, wat er dient te gebeuren. Het wordt dan ook inmiddels opgelost. Wij wensen je een fijne dag verder. Met vriendelijke groet, Coolblue

Alle klachten die gemeld zijn door Working Joe