Klacht: Allerlei problemen sinds betrekking van woning gehuurd via rotsvast.

op 01 augustus 2017 over Rotsvast in de categorie Woningcorporaties

Op 1 maart heb ik de sleutel ontvangen van het pand wat ik via rotsvast huur. Vanaf dag 1 was er een bijzonder smerige lucht aanwezig waardoor er niet gewoond kon worden. Deze lucht heb ik laten testen en gelukkig bleek er geen schadelijke stoffen voor de gezondheid aanwezig te zijn. Wel werd direct bevestigd dat de lucht niet normaal was en op ogen en luchtwegen slaan. Ik zal een rapport van het betref onderaan toevoegen.

De klachten over dhr. Bosman (de eigenaar)groeien bij alle bewoners maar nu wij al een week zonder internet zitten vond ik het tijd om de balans op te maken.

1) In maart heeft dhr. Bosman zonder medeweten van ons en dus ook zonder toestemming kamer C betreden om zich toegang tot het dakterras te verschaffen en de balustrade weg te halen. Dat is inbraak. We hebben nog geen aanklacht ingediend omdat we nog hopen op verbetering maar de maat is nu echt vol. Het is nu 31 juli en de balustrade is nog steeds niet teruggezet. Wij willen van jou dan ook graag een datum en een tijd horen wanneer dit gaat gebeuren.
2) Wij hebben op de ramen in de hal plakfolie bevestigd om zo wat privacy op het dakterras te krijgen. Bosman heeft dit gedeeltelijk er afgescheurd en verklaarde zijn handelen met de opmerking: ‘Ik heb toch geen toestemming voor verduistering gegeven.’ Dit is vernieling van andermans eigendom. Ook hier hebben we nog geen aanklacht voor ingediend. Wij willen van jou een datum en een tijd horen dat dat gerepareerd gaat worden.
3) Maandag 24 juli kwam Remco na twee weken afwezigheid thuis en merkte dat het internet het niet deed. Bosman zei dat hij de modem moest resetten. De modem is echter alleen via de kamer van Benno te bereiken en die moet dan thuis zijn. Je kan ook via de voordeur bij de modem maar daar hebben wij geen sleutel van. Al snel bleek dat resetten geen oplossing was. Als antwoord op de vraag of hij de volgende dag kon langskomen zei hij dat hij geen tijd had en sinds niet hebben we niets meer van hem vernomen. Geen internet betekent voor Remco ook geen TV, niet kunnen thuisbankieren en zo kan ik nog wel meer ongemakken opnoemen. Zelfs gevangen hebben recht op tv en internet en volgens mij behoort dit dan ook tot een van de basisbehoeften van het leven. Iets wat Bosman dus alle 5 de apartementen bewust onthoudt. Het blijkt namelijk zo te zijn dat hij ruzie heeft gemaakt met een van de Poolse meisjes die als dank het internet onklaar heeft gemaakt en daarna vertrokken is. Wij willen van jou een datum en een tijd horen dat het internet gerepareerd wordt. In het huurcontract staat dat het internet inclusief is. Feitelijk is hier sprake van contractbreuk.
4) De koelkast die boven in de gang stond is naar beneden verhuisd en op de plek gezet waar de fietsen staan. Dat is echt een zielig pesterijtje. Wij willen van jou horen op welke datum de koelkast wordt weggehaald uit het pand.

bijlage:
Goedemiddag mevrouw Beekman, beste Cristel,

Zoals besproken tref je bijgaand de analyseresultaten van het schimmel en gisten onderzoek.

Resultaten zijn binnen aanbevolen richtlijn daar dus geen zorgen. Geur zou ik hier niet aan relateren.

De sterke geur bestaat uit oplosmiddelen in lage concentraties welke uitdampen vanuit het vinyl. Geur is duidelijk aanwezig en kan inderdaad op luchtwegen en ogen slaan bij gevoeligheid voor bepaalde chemische componenten. Door opwarming van het Vinyl ontstaat er meer uitdamping van gassen en worden klachten erger.

Mijn advies:

Vinyl verwijderen om geur en klachten weg te nemen.

Resultaten microbiologisch luchtmonster schimmels en gisten:

Geel= matig

60 kve/m³

Schimmels
Niet geindentificeerd
30 kve/m³

Mochten er vragen zijn dan weet je mij te vinden.

Sam de Ligt

cid:image004.jpg@01CE0BA3.0AAB8230

Catullesweg 436
3076 KH Rotterdam
Tel: 010- 220 34 99
Fax: 010- 220 00 94

Homepage

begin juni was de vloer vervangen door vloerbedekking en kon eindelijk de kamer op normale manier betreed worden. In de rest van het huis hangt nog steeds een smerige lucht.

Ik wil graag drie maanden huur terug van de maanden waar geen gebruik is gemaakt van de woning. En ik wil graag 30% huurvermindering vanaf 1 juni tot het moment dat alle klachten zijn opgelost (dus ook het vinyl wat in het hele huis ligt is vervangen) en er eindelijk woongenot kan plaats vinden

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Rotsvast over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Rotsvast in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door christel5