Mijn Klacht:
Albert Heijn heeft pannen verkocht die misschien niet betrouwbaar en veilig zijn. Laten we daar maar eerst vanuit gaan als er doden vallen. (dode parkieten). Ik ben gisteren gelijk bij Albert Heijn gaan informeren. Al lachend vertelde de juffrouw aan de informatie balie – dat vogeltjes dood vallen werd voor mijn gevoel te lichtzinnig opgevat, net als in het artikel ‘vogels kunnen van hun stokje vallen’ wordt geschreven (is dit als grap bedoeld !!)- dat de pannen bij normaal gebruik niet gevaarlijk voor mens en dier zijn. Gourmetten is ook gevaarlijk voor vogels voegde ze eraan toe. Dat weet ik, bracht ik in en dat staat ook duidelijk op de beschrijving van het gourmetstel en gebruiksaanwijzing. Bij de pannen stond er niks vermeld dat dit gevaar voor vogels kan opleveren ! In dat geval had ik de pan ook nooit aangeschaft. Ik heb 5 parkieten, dat zijn mijn kindjes. Als een hond was doodgevallen hadden ze misschien meer drukte gemaakt. Geen enkel dier mocht slachtoffer worden van de door AH verkochte pannen ! Goed gebruik of niet. Ik vind dat Albert Heijn de pannen (ook gebruikt) moet accepteren van mensen die deze niet meer willen en durven te gebruiken en het bedrag terug betalen. Ook degene die hun vogeltjes verloren hebben zouden een schade vergoeding moeten krijgen. Geen bedrag staat in verhouding tot een verlies maar symbolisch. Dat AH zich er zo makkelijk vanaf wil maken vind ik schandalig ! Misschien heeft zuurkool invloed op de gezondheid van vogeltjes……
Gewenste Oplossing:
1) Als iedereen die vogels heeft wordt aangeraden hun pannen in te leveren en geld terug te ontvangen.
2) Als er op de gebruiksaanwijzing van de bakpannen en de wok duidelijk geschreven staat dat de pannen niet gebruikt mogen worden in dezelfde ruimte waar vogels verblijven.
3) Als AH verontschuldigingen aanbiedt bij degene die hun vogeltjes verloren hebben en uiteraard een duidelijke eerlijke schadevergoeding geeft om de pijn van het verlies iets te verlichten.
