Klacht: Al sinds 6 maart aan het wachten op een betaling!!!

op 26 juni 2019 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

En wat dacht je….. we zijn weer 3 weken verder en nog steeds geen geld!! Geen antwoord etc etc…. we gaan maar eens verdere stappen ondernemen en dat blijft dus niet tot ene klachtensite… we gaan verder….

Hieronder mijn bericht van 3 weken geleden en hun reactie.
Deze klacht wordt niet afgesloten zolang er niet betaald is!!

Ben al bijna 3 maanden bezig om geld terug te krijgen!

Refnr.: 793756 Geplaatst op: 20 mei 2019 Over: DHLCategorie: Koeriersbedrijven en post Status: Afgesloten door melder
Mijn Klacht
Op de site een verkeerde adreslabel geprint, deze heb ik niet gebruikt. Om het geld terug te krijgen moest ik een formulier invullen en doorsturen naar een speciaal emailadres. Ik ben nu al bijna 3 maanden bezig, heb al 3 keer gemaild, maar ik word gewoon genegeerd door DHL.
Echt onbeschoft gedrag.

Gewenste Oplossing
Ik wil gewoon mijn geld terug, zo moeilijk kan dat toch niet zijn!

Extra informatie
Weer bijna een maand later en nog steeds niks ontvangen ondanks hun mooie verhaaltje op deze site.

Oplossing van DHL 21 mei 2019 om 11:21
Goedemorgen,

Bedankt voor uw bericht.

Als u een verzoek indient om de betaalde kosten terug te krijgen voor een niet-gebruikt label, handelt onze afdeling Claims Restitutie dit in de regel binnen één à twee weken af. Het spijt mij dan ook zeer om te vernemen dat u hier al zo lang mee bezig bent. Vanzelfsprekend is dit geenszins onze bedoeling en hiervoor bied ik u dan ook mijn excuses voor aan.

Uiteraard ben ik gaan onderzoeken waarom uw verzoek nog altijd niet is behandeld. Ik zag dat er inderdaad een restitutieformulier is binnengekomen vanaf uw e-mailadres. Dit formulier was echter gestuurd naar het e-mailadres van de klantenservice, niet dat van de afdeling Claims Restitutie. Hoewel uw latere reminders wel naar het juiste e-mailadres waren gestuurd, is het eigenlijke formulier daar dus nooit binnengekomen.

Mijn advies aan u is dan ook het restitutieformulier opnieuw in te vullen en dit te mailen naar: [email protected] Doet u dit alstublieft in een nieuwe e-mail. Dus niet als reply of forward! Als uw verzoek in een nieuwe e-mail binnenkomt, zal onze afdeling Claims Restitutie hier alsnog binnen 2 weken op reageren.

Mocht u nog hulp nodig hebben bij het invullen of insturen van het formulier, belt u dan even naar 0900 2222 120. Onze klantenservice loodst u hier graag doorheen.

Harald
Webcare DHL Parcel

Feedback van VSZM 21 mei 2019 om 13:27
Wijzigen
Het verhaal klopt niet! Bij de herinneringen zat wel elke keer het ingevulde formulier, dus deze hebben jullie ondertussen al in viervoud ontvangen. (En als er volgens jullie geen formulier bij zat, wat dus niet waar is, waarom word ik daar dan niet op geattendeerd door jullie??? Lekker klantvriendelijk allemaal. Dus ook met deze flauwe onwaarheden komen jullie niet beter over.)
Ik zal het nu nogmaals opsturen, maar mocht ik weer geen reactie ontvangen dien ik weer opnieuw een klacht in bij deze en andere websites, net zolang tot jullie het eindelijk begrijpen dat een klant serieus genomen wil worden. Ben jullie verhaaltjes nu echt wel zat. Ik verwacht nu dan ook een snelle afhandeling en niet de standaard 2 weken, want ik ben al meer dan 10 weken bezig!!!
Dus voor nu ga ik akkoord met de oplossing onder voorwaarde dat jullie ook echt een actie gaan ondernemen. Eigenlijk is dit geen oplossing, want hetgeen jullie mij vragen heb ik al meerder malen gedaan, dus waarom zou het nu wel gaan werken? Verras me…… ik ben benieuwd.

Volgens mij moet dat nu wel duidelijk zijn!
IK WIL MIJN GELD TERUG!!!

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

1 jaar geleden - Goedemiddag,Bedankt voor uw bericht. Ik begrijp dat u ontzettend baalt, dat u nog steeds geen concreet uitsluitsel heeft wat betreft de situatie. U geeft aan dat u het formulier op 21 mei alsnog opnieuw heeft verzonden. Heeft u dit wellicht gedaan onder een ander e-mailadres dan [email protected]? In dat geval ontvang ik dit e-mailadres graag. Zelf zie ik onder uw e-mailadres namelijk alleen e-mails welke als reactie verzonden zijn op eerdere mails. Zoals eerder aangegeven komen deze mails dan niet uit bij de juiste afdeling. Kunt u mij vertellen of u ook daadwerkelijk een volledig nieuwe e-mail heeft opgesteld en vanuit deze nieuwe mail, het formulier naar [email protected] heeft verzonden? Voor zover ik dit kan inkijken zijn het namelijk steeds reacties geweest. Ik hoor daarom graag van u.Het kan wellicht ook handig zijn om telefonisch contact op te nemen (0900 2222 120), zodat wat er niet duidelijk is, of waar u niet helemaal uitkomt samen met een medewerker doorlopen kan worden terwijl u de handeling uitvoert. Wij willen namelijk graag dat dit voor u opgelost wordt.Ik hoor graag van u.Met vriendelijke groet,Nikki Webcare DHL Parcel Nederland

Reactie van de melder van de klacht VSZM

1 jaar geleden - Sorry DHL, maar als u mijn mails met bijlage ziet waarom wordt dit dan niet behandeld! Lekker klantvriendelijk allemaal weer. Uw collega heeft bij mijn vorige klacht op Klant.nl (20 mei) over ditzelfde onderwerp ook al mijn mails met bijlages gevonden, maar toch betalen jullie niet! Ik heb ondertussen op 18 juni weer 4 x een nieuwe mail gestuurd (voor de tigste keer), kijken of jullie eindelijk eens een actie gaan ondernemen! Ik heb nog steeds geen geld ontvangen, dus denk dat ik maar weer even verder moet gaan spammen. Die 2 weken wachttijd voordat de betaling gedaan wordt zal toch zeker niet meer voor mij gelden, aangezien ik al bijna 16 weken bezig ben! Volgens mij wordt het tijd om rente te gaan vragen. En telefonisch contact heb ik niet nodig, om dan weer met een slappe smoes afgewimpeld te worden? Ik wens gewoon geholpen te worden, jullie hebben al mijn mails, dat zeggen jullie zelf, dus betaal dan eens een keer. En ja vele zijn een reactie (incl bijlages) op mijn 1e originele mail van 6 maart, maar die is na 16 weken nog steeds niet uitbetaald! Dus stop met jullie smoesjes. Ik denk dat jullie Restitutieafdeling eens goed moet gaan kijken naar functionaliteit, want jullie behandelen volgens jullie alleen de 1e originele mail (alleen bij mij niet, vandaar alle reminders) en kunnen niet de reminders behandelen??? Reminders komen dan op een andere afdeling terecht terwijl ik wel hetzelfde juiste email-adres gebruik? En deze afdeling kan niks met mijn mail doen, wat doet die afdeling dan? Beetje raar en vaag allemaal als je het zo leest toch? Volgens mij werkt jullie systeem niet echt efficiënt. Mvg Valerie

DHL

Heeft op 26 juni 2019 om 11:49 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor de terugkoppeling. Het probleem met uw eerdere mails is dat het naar ons verzonden is als een antwoord of forward op een mail vanuit onze algemene klantenservice. Wij hebben geen invloed op claims en kunnen berichten niet voor u doorsturen naar de claimafdeling. Dat dient direct vanaf u te komen. Uw eerdere mailtjes (case nummer 06970971) zijn dus niet goed binnengekomen. Alleen als u een nieuwe mail stuurt naar onze claimafdeling, of reageert op een mail die u heeft ontvangen vanuit onze claimafdeling, komen mails goed bij hen binnen. En alleen op die manier kunnen ze dus verder worden behandeld.

U heeft 18-6 nieuwe mails gestuurd, op de juiste manier, en die zullen zo spoedig mogelijk verder worden opgepakt.

Dion
DHL Parcel Webcare

Heeft op 16 juli 2019 om 21:32 geantwoord

Uiteindelijk mijn geld ontvangen na ruim 4 maanden ipv de beloofde 2 weken.
Dus nee ik ben niet blij met de afhandeling van DHL.
Het had allemaal zo veel makkelijker kunnen verlopen voor beide partijen.
Ik zal dus ook niks meer verzenden via DHL, mijn vertrouwen zijn ze kwijt.

Alle klachten die gemeld zijn door VSZM