Klacht: Al 2 keer in twee dagen rijdt de bus door ivm te volle bus

op 12 februari 2020 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Mijn zoon en dochter hebben beide om 7.30 buslijn 183 gemist vanuit Woubrugge richting Leiden. De bus die daarna kwam was buslijn 182 en die kwam om 8 uur. Ik was ziek thuis en heb ze beide dagen met de auto naar school gebracht omdat ze anders te laat zouden komen. Meestal werk ik en was dit dus nu een oplossing. Meestal gaan ze fietsen maar met die wind zei ik pak de bus maar. Dit is dus geen goede oplossing.

Extra bussen net zoals bij de skibussen in Oostenrijk; te vol, dan na 5 minuten komt een extra bus.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 12 februari 2020 om 14:04 geantwoord

Beste WandaLian,

Wat jammer om te lezen dat je zoon en dochter 2 keer niet mee konden reizen omdat de bus te vol was en hierdoor de halte voorbij reed.

Wanneer een bus vol zit dan melden onze chauffeurs bij de verkeersleiding het aantal reizigers bij onvoldoende capaciteit en als er reizigers blijven staan. Deze rapportages worden dagelijks gelezen door de rayonleiding. Zodra er een vast patroon wordt vastgesteld in de bezetting van een bus en er onvoldoende capaciteit is, wordt er indien mogelijk een extra bus ingezet. Excuses voor het ervaren ongemak.

Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL , Facebookaccount www.facebook.comArrivaNederland of ons online contactformulier: http:bit.ly2wIz51S

Anita
Medewerker Arriva klantenservice

Heeft op 12 februari 2020 om 14:56 geantwoord

Jullie kunnen toch ipv vast patroon ook de actuele weersomstandigheden bekijken en daaruit concluderen dat er veel scholieren en anderen met de bus gaan? Materieel inzetten die deze extra capaciteit aan kan. Morgen gaan ze hoe dan ook allebei met de fiets want op jullie kan ik niet rekenen...

Alle klachten die gemeld zijn door WandaLian