Klacht: akelig gedrag naar gehandicapten

op 10 februari 2018 over GVB amsterdam in de categorie Vervoersbedrijven

Op lijn 10 bij Q park halte zat op vrijdag 9 februari rond 5 uur een lange wit grijze kortharige blanke controleur met zijn benen bengelend uit het controle hok die mij erg onvriendelijk begon te bevelen weg te gaan bij de incheck en hij wilde dat ik naast hem kwam staan terwijl ik hem vriendelijk had begroet en juist even plaats had gemaakt voor een gehandicapte man met twee lange stokken naast hem . De controleur in het hokje begon akelig kijkend te herhalen wat de regels zijn en deed onvriendelijk. Hij was niet bepaald behulpzaam en ik voelde me zelfs bedreigd omdat die boos werd nadat ik agv lawaai in de tram en door verkeer hem niet verstond.. ik was al netjes weggegaan en op een plekje gaan staan waar ik ook heen wilde tot hij mij ophield met zijn meester kwel gedrag …. hij begon weer de regels uit te leggen zelfs toen ik uitlegde dat ik hem agv het lawaai niet kon verstaan…. ik was blij dat ik 3 haltes veilig kon uitstappen met twee karretjes boodschappen.. Ik ben zelf gehandicapt en lawaai gehoor gestoord.. Ik ben vriendelijk en kalm gegaan en heb de conducteur gedag gezegd en wel even netjes uitgelegd dat men de blinde gehandicapte man niet voor de voeten moet gaan lopen en dat het wel de bedoeling is om daar rekening mee te houden en mensen met handicap de ruimte geven…. dat snapte de conducteur niet die met zijn benen uit het hok hing …een gevoel van drang teweeg bracht en diverse mensen zoals een oudere dame in de bus schokkeerde met zijn arrogante bazig gedrag

Ik ben doorgaans altijd wel tevreden met GVB... echter personeel met name met een donkere huidskleur is voor mijn gevoel en ervaring al meer dan 10 jaar socialer leuker vriendelijker en beter opgeleid dan meer dan een botte blanke gvb er in Amsterdam die er soms bij hangen of ze hun baan niet zien zitten en ontevreden zijn met het leven en alles.... Ik adviseer dan ook dat die eens les in sociale omgang en vriendelijkheid krijgen en stress management en dat ze gehandicpten niet discrimineren en bevelen want ze maken de bussen en trammen er niet leuker en beter op en al helemaal niet voor de gehandicapten die ze vaak niet helpen in te stappen omdat ze maar snel willen doorrijden om op tijd te zijn

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over GVB amsterdam

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over GVB amsterdam nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door angelblessing