Klacht: Airfryer defect na 2 jaar en 5 maand

op 08 augustus 2017 over Philips in de categorie Electronica Merken

Sinds 5 augustus 2017 vertoond onze Aifryer XL kuren. Waar hij eerst soms met moeite aan ging, doet hij dat nu nagenoeg helemaal niet meer.

Gezien de korte periode dat wij van dit, volgens Philips haar eigen zeggen “duurzame product” gebruik maken, toch contact opgenomen met de Philips helpdesk en het probleem voorgelegd.

Nadat eerst al mijn (persoonlijke) gegevens werden gevraagd om überhaupt verder te komen in het meldingsproces werd mij verteld dat ik helaas net buiten de garantietermijn van 2 jaar val en er zodoende de volgende oplossing geboden kon worden:

1. De reparatie bedraagt € 50,00, mocht het duurder zijn, dan zal Philips contact met mij opnemen. Er wordt er wel bij vermeld dat je ten alle tijde onderzoekskosten betaald a € 22,00
2. Het product kan opgehaald worden tegen een betaling van € 27,50 of je mag hem zelf wegbrengen naar een DHL servicepunt a € 7,50

Gezien het feit dat het defect net buiten de garantietermijn valt, heb ik dit kenbaar gemaakt bij de betreffende helpdeskmedewerkster, maar deze kon verder niks voor mij betekenen.

Met alle respect voor zo’n groot bedrijf als Philips, had ik in deze toch echt een betere service verwacht en zeker nadat het product als een duurzaam product wordt aangeschreven. Dan verwacht je niet dat hij na iets meer dan twee jaar defect is.

Wanneer de reparatie door Philips wordt vergoed. Verzending van het product wil ik eventueel wel voor eigen rekening nemen, al zou het Philips sieren dit ook te vergoeden.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Philips

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Philips nog niet in behandeling is genomen.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Philips in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door TheKing83