Klacht: Afwijzing sollicitatie

op 15 november 2016 over Fintrex bv in de categorie Adviezen

Ik heb gesolliciteerd op een functie als klantcontact medewerkster via Fintrex. Al snel kreeg ik een mailtje terug of ik een aantal vragen wilde invullen. Echt iedere eis die gesteld wordt daar voldoe ik aan. Omdat ik 10 jaar ervaring heb in een soortgelijke functie. Nog geen dag later krijg ik een standaard afwijzing met de punten benoemd waar ik op ben beoordeeld en daarom geen match bent voor het bedrijf. Vreemd want ik voldoe juist aan al die punten…buiten dat ik de afgelopen 10 jaar exact dezelfde werkzaamheden heb uitgevoerd. Afwijzing prima…maar wel met een goede reden en niet met een standaard mailtje. Heel onprofessioneel!

Ik zou graag een goede uitleg over mijn afwijzing willen.

2 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Fintrex bv over deze klacht.

2 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Fintrex bv in behandeling genomen

3 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat Fintrex bv een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Fintrex bv

Heeft op 29 november 2016 om 15:41 geantwoord

Beste Elisabeth,

Wij hebben elkaar telefonisch gesproken, nadat jij een klacht hebt ingediend n.a.v. de afwijsmail betreft de vacature Klantbehoud Medewerker. In ons gesprek hebben wij de klacht uitgebreid besproken en heb ik de reden van afwijzing toegelicht, zodat je inzicht krijgt in jouw competenties in relatie tot het functieprofiel. Aan het einde van ons gesprek heb jij aangegeven dat je de klacht wilde afhandelen/verwijderen en graag bij FINTREX verder wil solliciteren. Uiteraard gaan wij ons best doen om een passende vacature te vinden voor jou!

Jill, FINTREX.

Alle klachten die gemeld zijn door Elisabeth121212