Klacht: afwijkende gewichten

op 14 september 2017 over Albert Heijn in de categorie Supermarkten

vanmiddag (14 sept) kocht ik 2 pakketten Varkens filetlapjes a la minute. Er gold en aanbieding van 2 pakketjes voor € 4,00. Het gewicht per pakketje zou 350 gram zijn.
Bij thuiskomst wilde ik de pakketjes splitsen om ze in te vriezen voor later gebruik. Toen viel mij op dat de lapjes in het ene pakketje duidelijk kleiner waren dan die in het andere pakketje. Weging leverde mij het volgende op: één pakketje woog 315 gr, het andere 335. Duidelijk geen 350 gram. Een afwijking gemiddeld van bijna 7 %, waarbij het pakketje met de kleinste lapjes zelfs bijna 9 procent afweek. De afwijkingen lijken mij te groot om binnen een acceptabele marge te passen.
Aan u de vraag: hoe wilt u hiermee omgaan?

Graag wil ik op enigerlei wijze gecompenseerd worden en een zeker garantie krijgen dat dergelijke afwijkingen in de toekomst niet meer voor zullen komen daar de consument verzekerd moet kunnen zijn van een eerlijk gewicht van de aangeboden producten.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Albert Heijn

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Albert Heijn nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door dhr. C. van der Wel