Klacht: afvoer/riool

op 08 juli 2012 over IAK Verzekeringen in de categorie Zorgverzekering

In de afvoer zijn 2 scheuren ontdekt na een camera inspectie.
Het riool is niet te benaderen vanwege een gebrek aan een kruipruimte.
Inmiddels heeft het rioolbedrijf een kruipruimte gemaakt in de garage.
Na inspectie via deze ruimte is gebleken dat onder het huis rioolslib en urine ligt .Dit kan uiteraard schimmel tot gevolg hebben.
Het riool is hierdoor niet te repareren.Advies is om de slib weg te laten zuigen door een gespecialiseerd bedrijf zodat men de scheuren wel kan repareren.
Het IAK geeft aan dat ik niets vergoedt krijg.

Als ik deels de kosten vergoedt krijg.Heel schappelijk mijn inziens.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door IAK Verzekeringen in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat IAK Verzekeringen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

IAK Verzekeringen

Heeft op 10 juli 2012 om 11:51 geantwoord

Geachte mevrouw Bos,
Via mijn collega Arjan is uw klacht bij mij aangekomen en ben ik voor u nagegaan wat IAK precies voor u dekt, wanneer het om schade in de riolering gaat. Ik begrijp uw klacht en kan goed begrijpen dat schimmel geen prettig vooruitzicht is, wanneer er niks aan zou gebeuren.
Helaas moet ik u mededelen dat schade aan riolering niet wordt gedekt door de woonhuisverzekering. Ik begrijp uit uw verhaal dat er een lekkage van de afvoer cq. riolering is ontstaan. Waarschijnlijk is er door het uitstromende water (als dat er is) geen schade aan de woning ontstaan. Daarom is er geen dekking op de woonhuisverzekering. De extra kosten die u moet maken, om de afvoerleiding te laten repareren, omdat deze moeilijk bereikbaar is worden helaas ook niet gedekt.

Helaas kunnen wij u hiermee niet verder helpen. Natuurlijk kunt u altijd contact met ons opnemen als er onduidelijkheden zijn of als wij bepaalde vragen voor u kunnen beantwoorden.

Arnold Coersen
Schadeservice Particuliere Schadeverzekeringen
sr. Schadebehandelaar

Alle klachten die gemeld zijn door hannyb