Klacht: afsluitingdreiging ondanks positief saldo flexcontract

op 14 juni 2017 over Energieflex in de categorie Energieleveranciers

krijg ik een brief van energieleverancier liander over afsluiting. direct energieflex gebeld heb een positief saldo namelijk opwaardering had volgens hun voor half tien smorgens gemoeten en hebben daarom een dag later alsnog het contract beeindigd. Sta positief heb op 9 juni opgewaardeerd en volgens netbeheerder is op 10 juni beëindiging contract doorgegeven. Wat klopt hier niet !!! Nergens in de voorwaarden tegwengekomen dat ik voor half tien in de ochtend moet opwaarderen!!! Onterechte afsluiting straks? Of ik nog maar even heraansluitkosten wil overmaken!? nIk ga een klacht bij de geschillencommissie indienen, dit klopt domweg niet. De netbeheerder heeft hier straks geen verhaal aan en ik zit met een positief saldo bij een energieleverancier die koekjes bakt ipv zijn werk goed doet.

Ik wil dit vandaag nog opgelost hebben.

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar Energieflex over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door Energieflex in behandeling genomen

4 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat Energieflex een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Energieflex

Heeft op 21 juni 2017 om 08:41 geantwoord

Geachte R. de Jong,

U mag maximaal 30 dagen rood staan. De 30ste dag was bereikt op 08-06-2017. Op de 31ste dag (09-06-2017) heeft u per e-mail een bericht ontvangen van beëindiging levering om 09:35 uur. Wij hebben vervolgens dit bericht doorgestuurd naar de netbeheerder, zij hebben vervolgens u een brief verstuurd ivm de beëindiging levering.

Wij willen u erop wijzen dat u maximaal 30 dagen in het rood mag staan. Dit is terug te vinden in de product voorwaarde.

Dennis van Energieflex

Heeft op 21 juni 2017 om 13:45 geantwoord

Zoals aan uw klantenservice is uitgelegd kon er niet eerder opgewaardeerd worden ivm een storing bij de Rabobank. Deze storing heeft dagen geduurd. Indien uw medewerker dít gecheckt had wist u dat dit klopt. Klantvriendelijk zoals uw bedrijf is (níet dus) is men er van overtuigd dat energieflex correct handelt. Ik vindt het prepaid concept erg mooi, ....nu nog een organisatie die dit gaat doen en ook nog klantgericht denkt, c.q. meedenkt en kijkt dan is het helemaal top. Laten we duidelijk vaststellen dat u die organisatie niet bent. Dan maar op de ouderwetse manier maar tenminste tenminste met een supergoede en klantgerichte partij die ik bij iedereen kan en zal aanbevelen. Wat Energieflex betreft...mensen gewoon niet doen!!!

Bericht van Energieflex

3 dagen geleden - Beste de Jong, Het is inderdaad bij ons bekend dat er storing was bij de Rabobank. De Ideal storing was op 6 juni 2017. Op 7 en 8 juni kon men wel gebruik maken van Ideal. Omdat het opwaarderen via Ideal gaat is dit van toepassing in uw situatie en kon u op tijd opwaarderen. Daarnaast willen wij benadrukken dat de 30 dagen rood stand een extra service is die wij creëren voor de klanten. U heeft dus 30 dagen de tijd gehad om een positief saldo te creëren. Wij vinden het fijn om te horen dat u tevreden bent met het Prepaid concept, jammer dat u zich niet kan vinden in onze beredenering. Met vriendelijke groet, Dennis van Energieflex

Alle klachten die gemeld zijn door R de Jong