Klacht: afkeuren van ivoren items

op 16 februari 2017 over Catawiki in de categorie Veilingen

Ik heb van een veilingmeester op Catawiki een 3 tal adressen gekregen voor het taxeren van mijn ivoren goederen. Ik maak gebruik van 1 van deze 3 taxateurs.
Sommige dingen die ik laat taxeren worden afgekeurd, maar ook een aantal worden goedgekeurd, en dus voorzien van een taxatie rapport waar het met name gaat of het item van voor 1947 is.
Nu laat ik ze taxeren (dat kost ook geld) bied ze met taxatie rapport aan en de een na de ander wordt afgekeurd!!!
Ik ben al in discussie geweest met 1 veilingmeester maar daar wordt ik ook niet wijzer door.
Nu zit ik met een aantal ivoren items die ik graag had willen veilen, waar ik ook nog een taxatie rapport voor had laten maken! en krijg een antwoord van 1 veiling meester ik citeer: “Sorry deze willen we niet ondanks het rapport. U kunt met het rapport tevens naar een regulier veilinghuis.

Dat er duidelijkheid komt over het veilen van ivoor op Catawiki, maar het schijnt dat ze daar zelf niet zo goed uitkomen.
Als het zo'n groot probleem blijkt te zijn, kunnen ze beter stoppen met het veilen van ivoor, dan zijn de problemen en discussies meteen van de baan!!

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Catawiki over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door annemiek Beemster