Klacht: Afhandeling van bestelling en Service

op 10 juli 2017 over Coolblue in de categorie Internetshops - Elektronica

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Besteld LG GSJ560PZVX bij Coolblue.

Afhandeling van bestelling en Service is in en in triest.

Medewerkers hebben geen kennis van artikelen en weten me te vertellen dat de koelkast die ik gekocht heb niet de functies heeft zoals vermeld op de side.

Er zou daarom 60,= euro teruggestort worden op mijn bank.Ik moet vandaag de dag deze terugstorting nog bijgeschreven krijgen.
N.b. de volgende dag staat dit product bij hun op de side voor meer dan 200,= euro minder.

Cash back 50 euro heb ik, na indiening, nooit gekregen.

Retour halen oude koelkast kon niet direct en was een drama t.w. belofte en niet nakomen. 1 week later werd deze, na veel moeite vanuit mijn kant, opgehaald.

Ik zie nu de reclame op t.v. . Bij mij kwam er geen waterpas tevoorschijn om de koelkast waterpas te stellen. Ze bezorgers hebben zelfs nog gebeld met Coolblue en kregen de bevestiging: \”Alleen maar neerzetten en verder mogen jullie niets\”.

Gewenste Oplossing:

Na al deze valse voorwendselen die Coolblue gedaan heeft (zie bovenstaand) ben ik zeer benieuwd hoe ze hierop gaan reageren en / of ze uberhaupt nog reageren.

Factuurnummer: 1337025700
Klantnummer: 6703601
Factuurdatum: 31 mei 2017
Ordernummer: 22807953
LG GSJ560PZXV Door-in-door 1 € 1.139,00 21% € 1.139,00

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Coolblue

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Coolblue in behandeling genomen

Bericht van Coolblue

1 maand geleden - Beste Elka, Wat enorm vervelend dat je zo'n ervaring met ons hebt. Goede en correcte informatie is natuurlijk het minste dat je van ons mag verwachten. Hiervoor bieden we dan ook onze oprechte excuses aan. We hebben direct met je meegekeken en we zien staan dat de € 60,- tegemoetkoming is teruggestort op een ABN AMRO rekening dat eindigt op 062 kun je aangeven of dit klopt? Het is namelijk op 2 juni al teruggestort. Het verschil van € 200,- is erg fors. Helaas zien ook wij dit niet van tevoren aankomen. Binnen de tevredenheidsgarantie is dit echter ook geen probleem. Dan storten we het verschil namelijk ook gewoon terug. Heb je dit destijds ook al aangegeven? De Cashback loopt via LG zelf. Dit neemt doorgaan 4 - 6 weken in beslag. Dat je dit bedrag dus nog niet hebt ontvangen, kan dus heel goed kloppen. Dat komt er dus gewoon aan. Het ophalen is inderdaad niet goed gegaan. Dit had direct moeten gebeuren. We hebben destijds een nieuwe afspraak proberen te maken. Maar dit kon door de agenda van de vervoeder, maar ook jouw agenda niet direct. Dat dit dus een week later heeft plaatsgevonden heeft wel met beide partijen te maken, zien we staan. Kunnen we opmaken dat het toestel niet waterpas staat? Als dit namelijk zo is, dan maken wij dit natuurlijk alsnog voor je in orde. Daarnaast willen we het natuurlijk gewoon met je oplossen. Mocht je telefonisch contact willen, dan willen je natuurlijk ook bellen op een tijdstip dat het jou uitkomt. Groeten, Coolblue

Reactie van de melder van de klacht Elka Wenning

1 maand geleden - Beste medewerker van Coolblue, De € 60,= euro heb ik nimmer ontvangen. Mijn banknummer is: NL84 ABNA 0423 8907 94 , dit is hetzelfde banknummer waarmee ik ook de koelkast betaald heb. Hier kunt de € 60,= en € 200,= op storten. De Cashback van LG heb ik nog niet ontvangen en weet ik ook niet of dit goed zal lopen, daar zij een foto van de doos willen hebben, echter hebben jullie deze gelijk bij levering gelijk mee retour genomen. Het retour halen van de oude koelkast is destijds gepland op 5 juni. In de middag heb ik jullie nog gebeld en werd mij verteld dat de chauffeur onderweg is. Einde die middag heb ik nogmaals gebeld en werd mij verteld dat deze dag helemaal niet gereden wordt, omdat het 2e pinksterdag is. Ik heb de gehele middag zitten wachten op de chauffeur en voor compensatie kon ik daarvoor een Voucher van € 25,= krijgen. Ik heb de mevrouw verteld dat ik niets aan een Voucher heb, maar ze was kort en zij zei dat ze verder niets voor me kon doen. De planning voor het ophalen van de oude koelkast op 5 juni kunt u hieronder zien, Planning is gemaakt op 1-6-2017 : -------- Oorspronkelijke bericht -------- Onderwerp: Pakketonderzoek order 22807953 Datum: 2017-06-01 15:20 Afzender: Marleen van Coolblue Ontvanger: e-wenning@tele2.nl Antwoord-aan: coolbluebezorgt@coolblue.nl Beste mevrouw Wenning, Hierbij kom ik graag terug op het pakketonderzoek van order 22807953. Allereerst mijn excuses voor het ongemak, dit is niet de service die je van ons mag verwachten. Wij zullen maandag tussen 11:30 en 15:30 uur de oude machine komen ophalen. Je ontvangt later van ons de track en trace zodat je de bezorgers kunt volgen. Nogmaals sorry voor het ongemak, ik wens je een mooie dag toe. Met vriendelijke groet, _Marleen van Coolblue _ _Specialist_ _ Alles voor een glimlach_ Coolblue.nl klantenservice@Coolblue.nl Tel: 010 - 7988999 Om mijn koelkast waterpas te krijgen zal ik ongetwijfeld vrij moeten vragen en nemen van mijn werk. En weer wachten op Coolblue. Graag verneem ik uw reactie op alles wat hier boven staat en welke acties u gaat nemen hierop. Met vriendelijke groet, Elka Wenning

Bericht van Coolblue

1 maand geleden - Beste Elka, Het bedrag van € 200,- terugstorten wordt wat lastig aangezien dit niet meer de actuele prijs is. Vandaar dat onze vraag ook was of je dit destijds ook al hebt aangegeven. Wat betreft het rekeningnummer, dat is wel erg apart. We zien echt een ander rekeningnummer staan. Het is desalniettemin onze fout. Ware het niet dat het rekeningnummer een rekeningnummer is, dat is gebruikt op 9 september 2016 op jouw account. Betreffende een bestelling van een wasdroger. Het rekeningnummer staat, zo is nu te zien, op naam van A H J Blondeel en is ook geleverd op het adres wat op jouw account staat. Groeten, Coolblue

Reactie van de melder van de klacht Elka Wenning

1 maand geleden - Veel beloven en niets nakomen, dat is CoolBlue! Je laat je van de beste kant zien en de toezegging? : "Het verschil van € 200,- is erg fors. Helaas zien ook wij dit niet van tevoren aankomen. Binnen de tevredenheidsgarantie is dit echter ook geen probleem. Dan storten we het verschil namelijk ook gewoon terug." Ach, alles voor een glimlach, Toch? Ik ga de consumentenbond maar eens inschakelen, want met jullie kom ik er helaas niet uit.

Bericht van Coolblue

1 week geleden - Beste Elka, Bedankt voor je reactie. We zijn bereid met je mee te denken en het verschil terug te storten. Graag horen we van jou of jouw rekeningnummer klopt, hier hebben we jou een e-mail over gestuurd. We wachten op jouw reactie. Groeten, Coolblue

Alle klachten die gemeld zijn door Elka Wenning