Klacht: Afhandeling reparatie Galaxy S5

op 23 februari 2018 over Samsung in de categorie Electronica Merken

Dordrecht, 22 febr. 2018

Onderwerp: Klacht over handelswijze Samsung betreffende de afhandeling defecte Galaxy S5.

Sept 2017 S5 gaat tijdens vakantie defect.
27 sept. 2017 Bezoek Mediamarkt toestel werd bekeken door hun technisch dienst die aangaf inleveren voor garantie. (Er werd geen vocht vastgesteld, want dan zou er iets rose verkleurd moeten zijn.)
28 sept. 2017 Contact opgenomen met leverancier, die bestond niet meer. Contact opgenomen met Samsung. Op hun advies toestel aangemeld voor reparatie. Toestel is opgehaald door Dynalog met kopie van originele rekening.
Na week (3 okt 2017) bericht van Dynafix toestel is reparabel (kosten zouden 170 euro zijn) maar er was volgens hen geen originele rekening. Opnieuw rekening ingestuurd en contact opgenomen met Samsung i.v.m. rare situatie! (rekening zoek)
Ik heb al sinds het eerste bericht van Dynafix regelmatig gereageerd naar servicecentrum Samsung 0889090100 iedere keer in de wacht gezet voor nadere info inwinning bij technische dienst, met de mededeling dat ik benaderd zou worden.
16 okt.2017 Bericht van Dynafix toestel niet reparabel. Wederom contact opgenomen met Samsung, we zouden bericht krijgen. Bijna wekelijks gerappelleerd bij Samsung iedere keer na in de wacht, u krijgt bericht.
Een maand later krijg ik bericht dat het toestel op kosten van Samsung gerepareerd zou worden. (Mail van 17 nov. 2017 van dhr. Loku.
Op enig moment neemt mevr. Tamara Hummel van Dynafix aftersales contact met mij op. Ik heb haar de situatie uitgelegd en heb regelmatig met haar contact gehad over de vordering van mijn zaak. Ik heb haar dan ook een kopie van de mail van dhr Loku van 17 nov 2017 toegestuurd, waarna ze aangaf dat Samsung Dynafix moest benaderen. Ze gaf daarbij aan dat ze dhr. Loku niet kende.
15 jan. 2018 mail van dhr. Loku, waarin ineens gesteld werd dat “Wij zijn eerder overeengekomen om uw Samsung S5 kosteloos te repareren door de garantietijd niet in acht te nemen. Er is helaas schade aan het toestel gevonden die niet wordt geassocieerd met val- en breukschade. Om deze reden kunnen wij niet overgaan tot een kosteloze reparatie” , later in dat bericht werd ook nog medegedeeld dat toestel kosteloos zou worden teruggestuurd.
Op zich al vreemd omdat er eerder geen sprake was van geen garantie. Het toestel is voor afloop van de garantie aangemeld voor reparatie, na info bij Samsung.
Door mij meteen teruggemaild dat ik Samsung hield aan de eerdere toezegging dat de reparatiekosten voor rekening van Samsung waren.
Geen enkele reactie ook niet na rappel mijnerzijds.
Begin febr. 2019 De CEO van Samsung gemaild via de website met mijn probleem, na een week geen enkele reactie dus nogmaals de CEO gemaild. Op 19 febr. Nogmaals geprobeerd de directie telefonisch te bereiken maar alle telefoonnummers (zowel het 015 2196100 nummer als ook het 0900 7267864 verwezen (na het bellen mijnerzijds) door naar het servicenummer 088 9090100.
Weer probleem uitgelegd en na in de wacht te hebben gestaan i.v.m. info bij de technische dienst gaf men mij aan, dat Samsung zich hield aan de mail van 15 januari. Ook op aandringen mijnerzijds kon men mij niet doorverwijzen naar een of andere klachtenmogelijkheid bij Samsung. Dus door mij is toen aangegeven dat ik deze schandalige behandeling voor zou leggen aan een consumentenorganisatie. Men gaf mij aan dat dat mijn goede recht was.
Recentelijk heb ik nog op 16 febr. 2018 contact gehad met Dynafix waarbij mevr Tamara Hummel mij aangaf dat het toestel gereed lag om terug te sturen maar dat Samsung nog steeds geen contact had opgenomen. Ik heb haar de laatste stand van zaken aangegeven en medegedeeld dat ik contact zou opnemen met een consumentenorganisatie.
Willem Neef
Willem.neef@live.nl
0650484078

Ik ben van mening dat ik recht heb op een/mijn werkend toestel, hetzelfde of een vervangend en op z’n minst excuses van Samsung voor deze naar mijn mening schandalige behandeling.

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Samsung

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Samsung nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door willem.neef@live.nl