Klacht: Afgesloten door Simyo

op 05 juli 2017 over Simyo in de categorie Mobiele Telefonie

Door een medisch noodgeval: lees rabies virus opgelopen door hondenbeet in Ecuador, moest ik spoedig terug naar Nederland voor een MARIG behandeling. Door de hoge belkosten (>100 euro) werd ik afgesloten door Simyo waardoor ik niet meer kon bellen met medisch artsen. Het was van levensbelang dat ik moest communiceren met de medisch specialisten om de MARIG vaccinatie op het juiste moment en het juiste ziekenhuis aangeleverd te krijgen. Communicatie ging dus niet meer en dat heeft mij in een uitermate benarde positie gebracht. Ik ben dus enorm ziedend, zeker vanwege het feit dat Simyo besloten heeft om mij op GEEN enkele manier te compenseren. Zelfs nog geen excuses aangeboden.

Wat ik graag zou willen zien is dat het beleid ingeval van nood aangepast wordt zodat je toch nog bereikbaar blijft. M.a.w. Simyo moet eerst valideren wat er gaande is voordat ze je afsluiten.

Daarnaast waren de belkosten: € 303,27, waarvan € 289,77 buitenbundel kosten. Ik zou hier graag een deel van gecompenseerd willen krijgen.

Ten slotte wil ik dat Simyo mij persoonlijk excuses aanbiedt. Een standaard mail of reactie acht ik niet voldoende.

Bedankt!

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Simyo

2 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Simyo in behandeling genomen

2 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Simyo een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Simyo

Heeft op 07 juli 2017 om 16:46 geantwoord

Hoi Jeroen,

Als eerste wil ik zeggen dat ik het ontzettend naar voor je vind dat je hier doorheen moet. Het klinkt als een pijnlijke nachtmerrie. Heel veel sterkte! Heb je je behandeling gekregen en gaat het nu beter met je? Ik hoop het oprecht.

Ik zie ook dat jij contact hebt gehad met de klantenservice hierover. Mijn collega had jou in de eerste instantie gedeblokkeerd, maar daarna is er weer zodanig veel verbruik geregistreerd dat je opnieuw geblokkeerd bent. Ik kan mij goed voorstellen dat je hiervan baalt. Als beschermingsmethode is de regel dat als je € 100,- per dag of € 250,- per week aan buitenbundelkosten maakt, je automatisch geblokkeerd wordt. Op die manier wordt voorkomen dat de kosten astronomisch hoog worden. Als we je niet hadden geblokkeerd, hadden we kosten bijvoorbeeld € 600,- kunnen worden (of zelfs hoger). Het gaat hierbij ook om verbruik dat echt heeft plaatsgevonden. Er was geen kwestie van een misverstand.

Ik snap erg goed dat deze hele situatie enorm balen is. Gelukkig werd ook duidelijk gecommuniceerd dat er een simpele manier was om gedeblokkeerd te worden: een aanbetaling doen van € 100,-. Jij hebt dat gedaan nadat je voor de tweede keer geblokkeerd werd. Daarna kon je weer gebruik maken van je aansluiting. Dit staat ook duidelijk op de website uitgelegd.

Ik begrijp je frustratie dus zeker, want in jouw geval was het onhandig om geblokkeerd te zijn. Er lag altijd wel een duidelijke oplossing op tafel, en die heb jij ook gebruikt. Ook was het vrij uitzonderlijk dat je in de eerste instantie gedeblokkeerd werd door mijn collega.

Natuurlijk wil ik dus mijn excuses aanbieden. Jouw situatie klinkt vreselijk moeilijk. Ik hoop dat het goed met je gaat.

Laat je het weten als je nog een andere vraag hebt?

Simyo Webcare

Heeft op 18 juli 2017 om 00:46 geantwoord

Nee nee en nog eens nee, er lag geen duidelijke oplossing op tafel!! Pas toen ik weer in nederland was heb ik een aanbetaling van 100 euro gedaan om gedeblokkeerd te worden. Logisch he want op het moment toen ik in ecuador zat en simyo mij geblokkeerd heeft kon ik dus ook geen aanbetaling verrichten. En Simyo, het feit dat jullie bescherming willen bieden tegen hoogverbruik weegt niet en nooit op tegen een mensenleven die op het spel staat. Ik vind dat jullie op deze manier met een zwak excuus er vanaf proberen te komen. Ik ga dus niet akkoord met jullie zogenaamde oplossing. Zolang als jullie niet met iets beters komen blijf ik jullie zwart maken. Er is teveel gebeurd en ik kan jullie dit niet vergeven.

Alle klachten die gemeld zijn door jumbobaboon01