Mijn Klacht:
Op vrijdag 4 november 2016 heeft één van de medewerkers van Bol.com mij telefonisch toegezegd het incassotraject te laten vervallen. Dit heeft de medewerker schriftelijk aan mij bevestigd.
Tot mijn verbazing ontving in kort daarna alweer een nieuwe dwangmail met daarin het strenge verzoek, de incassokosten van nog geen € 29,00 incl. BTW binnen 8 dagen over te maken. Volgens Accountor een Bol.com zouden de mail en de reeds gemaakt afspraak m.b.t. het vervallen van het incassotraject met daarbij de bijbehorende kosten, elkaar hebben gekruist en zou het allemaal wel goed komen.
Maar helaas.. kort daarna volgde er wederom een nieuwe dwangmail, weer één.. en weer één..
Meerdere malen heb ik mijn tijd, energie en belkosten hierin gestoken, sinds oktober 2016 ben ik hiermee bezig. Het lijkt erop alsof ze het perse van die flauwe € 29,00 moeten hebben of anders geen brood hebben. Ik ben werkelijk waar perplex over de gang van zaken hier. Sterker nog, dit kan ik geen zaken noemen.
Accountor verwijst mij lacherig door naar Bol.com, Bol.com verwijst mij weer onvriendelijk terug naar Accountor. Beiden kunnen niets meer voor mij betekenen zeggen ze. Ondanks dat ik Bol.com meerdere malen heb uitgelegd dat ze hier te maken hebben met iemand die wel degelijk weet hoe de vork in de steel zit, blijven zij zeer onprofessioneel en onbehulpzaam en ontzettend arrogant reageren. Op social media wordt er niet eens gereageerd op mijn berichten. Moet ik het dan nog hogerop gaan spelen? Want dit is voor mij nu een principe kwestie geworden. Ik betaal geen cent, afspraak is afspraak. Ik heb niets te maken met Accountor, ik ben of beter gezegd WAS klant van Bol.com en Bol.com is weer klant van Accountor. Zoals dat Bol.com, Accountor de opdracht geen gegeven om een incassotraject op te starten, zo kunnen zij dit incassotraject ook laten vervallen. Die nog geen € 29,00 zal Accountor vast wel kunnen kwijtschelden aan hun grote klant Bol.com en anders kan Bol.com vast wel 2 tientjes missen want die € 29,00 is natuurlijk incl. de winst die Accountor maakt op dit incassotraject.
Ik kan er werkelijk waar met mijn hoofd niet bij dat zo’n groot bedrijf, zo slecht met haar klant omgaat. Zij verliezen liever een klant die diverse aankopen online doet, door even € 29,00 uit haar zak te kloppen om Accountor weer blij te maken met hun “verdiensten”, dan dat ze zeggen, vooruit dan, wij hebben u een belofte gedaan en belofte maakt schuld niet waar!? Vreselijk.. zo gaan wij gelukkig niet met onze klanten om en dat weet Bol.com, als één van onze klant héél goed. Voor nog geen € 29,00 beslag willen leggen op mijn loon en mijn inboedel??? Mijn elektrische tandenborstel mogen ze zo hebben, de waarde daarvan bevat dan wel een nulletje extra, maar ik gun het beide partijen om hun mond goed te spoelen!!!
Gewenste Oplossing:
Wanneer Bol.com haar belofte waarmaakt: ik hoef niets meer te betalen, ook geen incassokosten. Ik hoef niet op te draaien voor de administratieve fouten die Bol.com en haar medewerkers maken. Bol.com mag niet van haar probleem, mijn probleem maken.
