Klacht: Account vergrendeld: reden ongebruikelijke activiteit in het account

Marie Bee op 16 december 2021 over Facebook in de categorie Social Media

Mijn account op Facebook is vergrendeld met als reden:
We hebben ongebruikelijke activiteit in je account opgemerkt. Dit kan betekenen dat iemand je account heeft gebruikt zonder dat je hier iets van wist. Om je te beschermen, is je profiel niet zichtbaar voor mensen op Facebook en kun je je account niet gebruiken.

De vergrendeling volgde op een ris meldingen over ongebruikelijke activiteit iedere keer dat ik mij aanmeldde bij Facebook. Ik log altijd in op dezelfde PC en dezelfde mobiele telefoon en gewoon in mijn woonplaats, zelfs in hetzelfde huis. Ik was door deze meldingen gedwongen steeds een code te laten genereren op mijn mobiele telefoon of via email. Dit was kennelijk ook verbonden aan een tijdsslot en kon maar een aantal keer. Daarna werd mijn account vergrendeld.

Er zijn geen geboden oplossingen. Je kunt niet bellen, je kunt niet mailen. Pagina’s voor hulp verwijzen naar je account, waar je uiteraard niet bij kunt komen. Alles wat je intypt komt aan als ‘Feedback’ en daar wordt geen actie op ondernomen. Is mijn account gehacked? Nee, ik logde zelf in. Ik reageerde op de bug van Facebook die mij iedere keer een melding stuurde van ongebruikelijke activiteit, terwijl ik gewoon zelf inlogde op de gebruikelijke locatie, met mijn gebruikelijke apparaten. Ik deed niets verkeerd.

11 jaar aan herinneringen zijn nu verdwenen. In 1 klap weggevaagd. En je kunt bij niemand verhaal halen want Facebook heeft geen helpdesk of emailadres. Facebook heeft geen oren.

Graag mijn account weer ontgrendelen en de klantvriendelijkheid wellicht eens nader bekijken. Mensen kunnen nergens terecht.

Het gaat hier zeer waarschijnlijk om een BUG van het nieuwe META -platform - het nieuwe facebook...
Dat is geen goed signaal!

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Facebook

Reactie van de melder van de klacht Marie Bee

1 maand geleden - Even benieuwd. Ik zie hier vele, vele klachten gericht aan Facebook .. Gebeurt het wel eens ooit dat zij ergens op reageren? Of kunnen we ons dan beter richten op Zuckerberg..

Reactie van de melder van de klacht Marie Bee

1 maand geleden - Deel 2 Ik kreeg bericht van klacht.nl dat FB deze klacht niet in behandeling zou nemen! Misschien moet ik mijn klacht nogmaals indienen? Hallo Facebook Security team, Ik heb nu een aantal keren mijn ID bevestigd, dmv: identiteitskaart, rijbewijs, OV-kaart. U stuurde mij diverse keren een deblokkeerlink om mijn account weer te herstellen. Helaas werken de links gewoon niet in geen enkele browser! Ik heb al mijn oude cookies verwijderd, alle FB-cookies toegestaan overal. De link werkt niet: Er wordt vermeld dat deze niet volledig is terwijl ik hem toch echt volledig kopieer en plak. Het aangereikte wachtwoord werkt ook niet: er wordt aangegeven dat deze foutief is. Toen ik net weer probeerde om opnieuw mijn ID's te versturen, dit keer met scans van mijn pasjes, die steeds niet de juiste grootte hadden volgens uw uploadprogramma. Toch gelukt uiteindelijk. Maar toen kreeg ik, nadat het EINDELIJK werkte (!), de mededeling dat ik al te vaak deze optie had gebruikt!! Mijn klomp breekt echt nu. Ik wil gewoon heel graag mijn account terug!!!

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Facebook nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Marie Bee