Klacht: Er gaat behoorlijk wat mis bij About You en het komt niet door de drukte

op 09 oktober 2018 over ABOUT YOU in de categorie Mode

Op 26 september had ik new balance schoenen gekocht.
Ik was heel blij dat ze die 29 september konden leveren, aangezien ik die schoenen echt nodig heb. Eenmaal geleverd bleek de verkeerde maat opgestuurd te zijn. Ik had namelijk maat 41 besteld en ik kreeg uiteindelijk de amerikaanse maat 9.5, nou dat is dus 3 maten te groot. Ik een mail gestuurd naar de klantenservice met de vraag wat ik nu moet doen. Werd er heel proffesioneel geantwoord dat het wel eens fout kan gaan omdat het zo druk is. Nou prima kan gebeuren. Er werd mij ook verteld dat ik de zending retour moet doen en dat ik dan maar weer opnieuw moet proberen.

Aangezien het niet de goedkoopste producten zijn vond ik het een goed idee om te wachten tot het geld teruggestort is. Toen ik eenmaal zag dat er nog maar weinig beschikbaar was heb ik er toch voor gekozen om ze toch maar te bestellen (dit was 3 oktober). Met die bestelling van de new balance heb ik ook een zwart shirtje besteld.
Bij mij eerste bestelling kreeg ik gelijk 3 mailtjes, 1 daarvan was dat het pakketje is verzonden en ik van daaruit kon kijken wanneer het zou arriveren.
Alleen bij mijn 2e bestelling was dit niet het geval. In de hoop dat het een foutje is of dat ik het mailtje gewoon niet heb gezien, heb ik er ook niks achter gezocht.

Nu kreeg ik gisteren (8 oktober) een mailtje dat het shirtje niet meer leverbaar is en dat jullie je excuses aanbieden. Maar hoe kan het toch dat ik dat mailtje pas gisteren ontvang. Je weet toch wel als ik de bestelling op 3 september maak of dan het shirtje wel of niet leverbaar is. Ik neem aan dat jullie zo snel mogelijk de pakketjes verzenden. Maar toch krijg ik pas 8 september het bericht dat het niet leverbaar is ( vraag me dan toch af hoe dit zo fout kan gaan). Hoe zit dat nu met dat shirt. Krijg ik het nog of krijg ik mijn geld terug?

Nu mijn volgend probleem.
Wanneer kan ik eens die schoenen verwachten, op de site staat dat het ca. Tussen 6 en 8 oktober geleverd wordt. En de status van de bestelling is in behandeling en ik heb ook nog steeds geen bericht ontvangen dat het is verzonden. Maar ik wil ze toch echt eens hebben, voordat ik weer een bericht krijg dat die schoenen niet leverbaar zijn……… Dus hoe zit het nu echt met mijn bestelling??

Het laatste dingentje..
Aan het begin van dit verhaal vertelde ik al dat mijn eerste bestelling is mislukt doordat er iets is fout gegaan in jullie systeem.. Ik heb toen op 1 oktober de schoenen retour gedaan. Nu vraag ik mij bij deze situatie af wanneer ik het geld terug gestort krijg??

Dus lang verhaal kort:
– Hoe kan het dat een shirtje op de dag van bestelling nog leverbaar is en ik 5 dagen na de bestelling krijg te horen dat het product ineens niet verkrijgbaar is. Was dit dan 5 dagen geleden ook het geval?
– en kan ik ooit dat shirt nog wel verwachten of krijg ik dat geld terug of gebeurt er niks?
– hoe kan het dat mijn bestelling na 5 dagen nog niet is verzonden, terwijl er bij staat dat het tussen 6 en 8 oktober geleverd moet zijn?
– Waarom staat de bestelling nog in behandeling?(komt dit doordat het shirtje niet leverbaar is?)
– wanneer wordt het geld van de eerste mislukte bestelling die retour is terug gestort naar mijn rekening?

- geld terug van het aankoopbedrag van de eerste bestelling
- antwoord op mijn vragen
- levering van de schoenen uit de 2e bestelling

Alle klachten die gemeld zijn door Naomi_groen