Klacht: Abonnementskosten

op 31 augustus 2016 over Basic Fit in de categorie Sportclub/-school

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik ben per augustus 2014 lid geworden van Basic Fit en ik heb per augustus 2015 een opzegbrief per post gestuurd naar Basic Fit (het hoofdkantoor). Vervolgens kom ik er een jaar na dato achter dat zowel vorig jaar als dit jaar de jaarlijkse abonnementskosten zijn afgeschreven. Zij geven aan dat zij nooit een opzeg hebben ontvangen en dat daarom geen terugvordering van de abonnementskosten plaats kan vinden. Ik heb aangegeven dat zij aan de pas van Basic Fit, waar ik mee inlog als ik ga sporten, wat de laatste datum is geweest van inloggen (en dit is augustus 2015). Hier willen zij niet aan beginnen.

Ik heb aangegeven dat ik niet blij wordt van een algemeen antwoord waar alleen maar wordt verwezen naar de Algemene voorwaarden, zonder te kijken naar een oplossing.

Ik wil graag de abonnementskosten van 2015 terugontvangen, gezien ik een opzegbrief per post heb verstuurd en de bevestiging van Basic Fit helaas niet meer in mijn bezit is en ik dus geen gebruik heb gemaakt van hun diensten.

Met vriendelijke groeten,

Joyce Maussen

Gewenste Oplossing:

Ik ben tevreden wanneer ik de abonnementskosten over 2015-2016 terug ontvang van Basic Fit.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Basic Fit over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Basic Fit in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Basic Fit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Basic Fit

Heeft op 31 augustus 2016 om 15:23 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Joyce,

Bedankt voor je bericht.

Helaas zien wij dit niet als een geldig bewijs als jij niet meer bent wezen sporten bij Basic-Fit.
Jouw laatste scan heeft in april 2015 plaats gevonden en niet in augustus 2014.

Zoals mijn collega per mail heeft aangegeven is er geen eerdere opzegging bekend bij ons.
Het bewijs wat jij hebt meegestuurd toont niet aan dat jouw opzegbrief destijds in augustus is verzonden.

Zonder bewijs kunnen wij jouw opzegging niet met terugwerkende kracht verwerken.

Op 26-8-2016 heb jij een mail verstuurd wat betreft jouw opzegging, deze datum hebben wij dan ook als opzegdatum gebruikt.

Met een opzegtermijn van 30 dagen is jouw einddatum 26-9-2016.

De laatste automatische incasso was over de periode van 1-9-2015 tot 31-8-2016.

Omdat jouw einddatum 26-9-2016 is, dien jij nog een bedrag te voldoen voor de overige dagen van september €14.63.

Jij kunt het openstaande bedrag op de club per pin voldoen of overmaken op rekeningnummer NL24RABO 0168476207 ovv je lidnummer 262007570.

Met vriendelijke groet,

Levi van Basic-Fit

Heeft op 31 augustus 2016 om 15:50 geantwoord

In eerste instantie wil ik aangeven dat ik een typefout heb gemaakt met de datum van scannen met mijn pas. Het is inderdaad in 2015 geweest en niet 2014 (waarvoor mijn excuses). Aan deze scan is te zien dat ik niet meer ben wezen sporten en dat was voor mij een redden om in augustus 2015 op te zeggen. Dat ik geen bevestiging meer kan overleggen vind ik te makkelijk van Basic Fit om de zaak te sluiten. Nogmaals ik prober samen met Basic Fit te kijken naar een oplossing en ze houden stug vol aan het feit dat er geen ontvangstbewijs van de opzegging. Deze heb ik wel ontvangen destijds. Ik ruim regelmatig mijn harde schijf en email op, waardoor oude documenten (waarvan ik uitga dat het afgedane zaak is) verdwijnen en ik hierdoor opschoning heb en ruimte creeer voor andere zaken. Dit wordt mij nu niet in dank afgenomen en ik ga kijken of ik hier een juridisch zaak van kan maken. Nogmaals, ik vind dat Basic Fit op deze manier geld uit de portomonee van mensen en hier wil ik een halt aan reopen. Er is te zien dat ik geen gebruik van hun diensten heb gemaakt omdat ik in de veronderstelling was dat de opzegging verwerkt was. Daarbij kunnen zij geen opzegging terugvinden van mij en wie zegt dat zij hun systemen op orde hebben. Ik weet dat ik iets destijds heb ontvangen en ik heb het niet meer in mijn bezit. Wie wordt nu in het gelijk gesteld? Ik wordt nu uitgemaakt voor leugenaar en hier wordt ik niet blij van.

Ik wil graag hier persoonlijk contact hebben met iemand van Basic Fit die mij verder kan helpen. Ik ben telefonisch bereikbaar en in mijn opzegbrief die ik heb verstuurd staan mijn gegevens.

Ik hoor het graag.

Met vriendelijke groeten,
Joyce Maussen

Bericht van Basic Fit

1 jaar geleden - Beste Joyce, Bedankt voor jouw reactie. Ik heb zojuist jou meerdere malen geprobeerd te bellen, helaas kreeg ik geen gehoor. Wij hebben jou nooit voor een leugenaar uitgemaakt. Wij hebben nooit een opzegging ontvangen, wij hebben ook nooit los van de laatste correspondentie een opzegbevestiging verstuurd. Zolang er niet aangetoond kan worden dat jouw opzegging in augustus vorig jaar is verstuurd kan ik jouw opzegging niet met terugwerkende kracht verwerken. Met vriendelijke groet, Levi van Basic-Fit

Alle klachten die gemeld zijn door jmaussen