Klacht: abonnement werkt na 16 dagen nog steeds niet

op 28 augustus 2016 over Simpel in de categorie Mobiele Telefonie

Abonnement is voor mijn dochter aangevraagd. Ikzelf (Martin) ben de vader.
Sim kaart is 30-7 bezorgd. Gelijk de sim online geactiveerd.
Mijn dochter heeft van 31-7 t/m 2-8 geprobeerd de sim te gebruiken. Helaas. Daarna heb ik geprobeerd om a.d.h.v. de instructie pagina van simpel en tips op Internet de kaart aan de praat te krijgen. Dit lukte niet. Hierna meerdere keren contact opgenomen met de servicelijn (088 100 5757):
Donderdag 4-8 @ 13.09 – 13.16 uur: Er wordt mij beloofd dat ik dezelfde dag terug gebeld zal worden. Dit is niet het geval.

Vrijdag 5-8 @ 14.50 – 15.01 uur: Er wordt uitgelegd dat er een grote storing is en dat er meerdere klanten zijn die hetzelfde issue ervaren (ca. 80 klanten kunnen geen uitgaand verkeer van telefoon en sms gebruiken en internet werkt helemaal niet. Daarentegen kan men wel gebeld en gesmst worden. Dit schijnt het geval te zijn met nieuwe klanten van een bepaalde periode, waar in val. Er wordt gevraagd of ik geduld wil hebben en dat ik terug gebeld zal worden. Dit is tot na het weekend niet gebeurt!!!

Maandag 8-8 @ 10.20 – 10.45: ik neem wederom contact op met de servicelijn. Mijn gegevens zijn moeilijk te vinden… Ik word doorverbonden met een andere afdeling. Na wat standaard handelingen (mobiel uit- en aanzetten) word mij toegezegd dat er een spoedmelding gemaakt zal worden om mijn problemen te verhelpen (gesproken met Glen Osey).

Woensdag 10-8 @ 08.53
Mobile herstart. Werkt nog steeds niet. We zijn nu 12 dagen verder…

Woensdag 10-8 @ 9.05 – 9.20 uur
gezoek naar mijn gegevens
simpel heeft 2 systemen: bestaande en nieuwe
9.11 ik sta in nieuw systeem en word doorverbonden
9.16 danielle armar. geeft aan dat wsl nieuwe nr niet gekoppeld is met sim kaart… momente aub (9.18)
19.18 er wordt een nieuwe sim kaart opgestuurd en is binnen 2 werkdagen binnen. Daarmee zou het goed moeten zijn…
er zal een melding gemaakt worden dat deze nieuwe simkaart 15 euro kost maar dat kan genegeerd worden. Danielle gaat dat in orde maken.

Donderdag 11-8 @ 15.15
2de simkaart ontvangen en geplaatst en online geactiveerd.
werkt ook niet. ook niet na 1 uur wachten.
donderdag 11-8 @ 16.21 – 16.34 (13minutes) service lijn simpel gebeld. aangegeven dat ik het nieuwe systeem zit en word gelijk doorverbonden.
alles lijkt goed te staan. er wordt gevraagd wanneer ik sim heb ontvangen. uitgelegd dat ik er nu 2 heb ontvangen en deze 2de vandaag binnen is gekomen en 1,5 uur geleden heb geactiveerd en in toestel heb geplaatst en het nu nog niet doet. ik word in de wacht gezet omdat gerald de technische afdeling gaat raadplegen.
na 2 minuten in de wacht wordt er gevraagd tot 1900 uur te blijven proberen en toestel in de tussentijd uit en aan te zetten. het kan wat langer duren… Als het om 1900 uur nog niet werkt nogmaals bellen en status doorgeven.gevraagd of er registratie is gemaakt dat 2de sim kosteloos is (zoals de dag ervoor was toegezegd). wordt bevestigd. gevraagd hoe simpel de niet werkende periode gaat compenseren. antwoord hierop \”met collega vanavond doornemen als het nog steeds niet werkt\”
Rond 16.40 toestel uitgezet. om 16.55 weer aangezet en geprobeerd. nog steeds werk het niet en verschijnt na een nummer te bellen de melding \”gesprek beëindigd\”
Voor de zekerheid de sim ook in ander toestel getest (samsung s5 galaxy). Exact hetzelfde issue: geen uitgaand verkeer, geen internet, wel inkomend verkeer (bel en sms). Eigen sim (t-mobile) werkt normaal in de iPhone 4s.
Getest in samsung: alleen 3g, alleen 2g, auto 2g/3g/4g/, auto 2g/3g maar geen succes.
Wat me opvalt is dat na de herstart wel even \”Simpel\” als netwerk wordt getoond. Kort daarna verdwijnt dat. Normaliter hoort dat te blijven staan, bovenaan je scherm (bij zowel iphone als samsung). De sterkte balken staan er wel: 4 balken, maximale.
Meerdere keren toestel herstart voor 1900 maar werkt nog steeds niet.
Tussen 1900 uur en 2100 uur ook getest maar tevergeefs. Tijd om een klacht in te dienen.

Extra informatie
Abonnement is voor dochter Shaquina aangevraagd.
klantnummer: c427495875
betreft mobiele nummer: 06 – 4329 2787
factuurnr: F151330483
start abonnement: 29 juli 2016
gegevens staan in \’nieuwe klantensysteem\’ van simpel
omschrijving klacht: inkomend bel en sms verkeer is ok. uitgaand verkeer (bel en sms en internet) is NIET OK
===
# vrijdag 12-8 @ 14.51
Ik krijg net een email van simpele met als subject”je factuur staat klaar op mijn Simpel”.
Klik ik op de link van”contactformulier” krijg ik dat vingertje te zien met een snorretje en een (koeke)bakkermuts die zegt “Ai ai ai mamma mia, deze pagina is niet gevonden!” denken ze grappig te zijn LOL!

Gewenste Oplossing
1. abonnement werkend maken en hier een vergoeding i.d.v.v. verrekening met volgende factuur tegenover stellen
of
2. abonnement kosteloos beëindigen. In het 2de geval ook alle gemaakte kosten, waaronder de al betaalde abonnementskosten (10 euro) en inschrijfkosten (20 euro) en daarnaast ook de gemaakte telefoonkosten, vergoeden.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Simpel over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Simpel in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Simpel een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Simpel

Heeft op 15 december 2016 om 14:14 geantwoord

Beste lezer,

Gezien de datum waarop deze klacht / reactie is geplaatst,
sluit ik bij deze de klacht.

Indien er verder nog vragen zijn kunt u te allen tijde contact opnemen met de telefonische klantenservice via het nummer:
088 100 5757 (normaal tarief)

Bereikbaar
Werkdagen 8:30 - 21:00 uur
Zaterdag 9:00 - 18:00 uur

Ook kunt u uw vraag stellen via het contactformulier op de Simpel website,
Simpel streeft ernaar om u binnen 5 werkdagen een reactie te sturen.

Remco

Simpel