Klacht: Abonnement wel of niet??

op 06 oktober 2016 over Basic Fit in de categorie Sportclub/-school

Basic fit bied verschillende typen sport abonnementen. 1 daarvan is een flexibel sport abonnement, hierbij betaal je ongeveer het dubbele van een jaar abonnement. Na advies gevraagd te hebben bij de nieuwe basic fit sportschool in Etten-Leur heb ik een maand op proef het flexibele abonnement genomen. De Basic fit mensen aldaar aanwezig werkte voorheen voor een prive sportschool welke door Basic fit is overgenomen. Men heeft mij voorgehouden dat het maand abonnement na een maad automatisch eindigd, tenzij ik weer bij het apparaat op de sportschool zou pinnen om mijn pasje opnieuw te activeren voor nog een maand.

NU 6 maanden nadien, heb ik een mail ontvangen dat ik nog 6 maanden achterstand moet betalen voor een abonnement, waarvan ik zeker was het niet te hebben. Hier valt met Basic fit niet over te praten. Twee zaken kloppen hier niet aan:

1. ik ben verkeerd ingelicht klaarblijkelijk, anders was ik of nog wel gaan sporten of had ik het opgezegd;
2. Waarom hoor ik 6 maanden niets, geen factuur, geen herinnering helemaal niets.

Het komt op mij over dat men probeerd of ik de factuur voldoe, en in het geval ik op e.o.a. manier wel een abonnement zou hebben wat ik dus makkelijk schijn te kunnen opzeggen. Lijkt het erop dat men bewust 6 maanden wacht alvorens in de lucht te komen zodat het bedrag eerst flink oploopt. Hadden ze namelijk naar 1 maand dit gedaan had ik waarschijnlijk e.e.a. gelijk uitgezocht en na 1 maand opgezegd (als er uberhaupt al spraken is van een abonnement). Dit scheelt Basic fit aanzienelijk in de omzet die ze mislopen.

Ik ben tevreden als men erkent dat dit niet de juiste wijze is waarop gehandeld is, en men de in ogen terechte abonnements gelden doen kwijtschelden.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Basic Fit over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Basic Fit in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Basic Fit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Basic Fit

Heeft op 07 oktober 2016 om 08:16 geantwoord

Beste Sander,

Bedankt voor jouw bericht.

Jij hebt je ingeschreven op 29-3-2016 voor een Flex lidmaatschap (€23,99). Hiervoor hebben wij nooit een incasso kunnen doen omdat het wij niet het juiste IBAN nummer hadden. Hierdoor hebben wij 7 maanden niet kunnen afschrijven.

Ik begrijp dat jij hier geen communicatie over hebt ontvangen. Dat vind ik erg vervelend en ik zal nagaan waar dit is mis gegaan.

Elk lidmaatschap bij Basic-Fit moet zelf worden opgezegd. Dit is altijd zo geweest en het stopt nooit automatisch.

Voor nu heb ik het lidmaatschap opgezegd met 30 dagen opzegtermijn per 6-11-2016. Op dit moment staat er een bedrag open van €147,94.

Dustin van Basic-Fit

Alle klachten die gemeld zijn door Sandercast