Klacht: ABN AMRO houdt zich niet aan de zorgplicht

op 01 juli 2016 over ABN Amro in de categorie Banken

In het jaar 2004 heb ik een aanvraag gedaan voor een bedrijfskrediet althans dat dacht ik, nu blijkt dat ik een prive krediet heb afgesloten. Ik heb mijn ondernemersplan overhandigt en een gesprek gehad.
De ABNAMRO heeft mij destijds een aanvraagformulier laten tekenen
met gegevens die niet overeenkomen met gegevens uit mijn ondernemersplan. Volgens hun zou ik een bedrif zijn gestart per 1 juli 2004, dit staat nergens in het ondernemersplan. Volgens de medewerkster van de ABNAMRO maakte dit niks uit voor de aanvraag. Nu achteraf maakt het wel degelijk wat uit. Want dat betekend op 1 juli 2004 had ik geen bedrijf en had ik ook geen inkomsten, dus een persoonlijk krediet was niet mogelijk (alleen als je een niet correcte datum vermeld) Ook geef ik in mijn ondernemersrapport aan dat mijn eerste verdiensten vermoedelijk febr. 2015 zijn. Hoe heeft zij de conclusie kunnen trekken dat ik vanaf juli 2015, 1500,- euro zou verdienen??. Ik heb vragen gesteld, waar zij mij tot op heden geen antwoord op willen gegeven. Inmiddels heb ik besloten om een klacht in te dienen bij Kifid en bij AMF. Ook zij hebben aangeven dat het niet klopt en dat het verstandig is om een klacht bij hun in te dienen. Ik wilde de ABNAMRO bank een kans geven, maar aangezien zij niet reageren zie ik geen andere mogelijkheid.

Dat ze mijn onterecht geregistreerde BKR verwijderen

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN Amro over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ABN Amro in behandeling genomen

Bericht van ABN Amro

6 maanden geleden - Beste heer, mevrouw, Ik begrijp dat dit een gevoelige situatie is, waar u ook snel duidelijkheid over wilt hebben. Ik heb u gebeld op het door u doorgegeven telefoonnummer, maar ik krijg hier geen gehoor op. Kunt u aangeven op welk telefoonnummer u tijdens kantooruren het beste te bereiken bent. Met vriendelijke groet, ABN AMRO Webcare Dhr. J. van Vloten

Reactie van de melder van de klacht Lynda Roelfsema

6 maanden geleden - ABN/AMRO reageert niet op mijn klacht, ik zou uiterlijk 14 juli een bericht krijgen. Het gekke is, ze kunnen een krediet verstrekken binnen 1 uur maar ze moeten meer dan 5 weken doen over mijn klacht. Inmiddels ingebreke gesteld. Is het zo moeilijk om antwoord te geven op mijn vragen. Feiten: In mijn ondernemersplan staat niet dat ik ben begonnen per 1 juli 2004 en mijn eerste inkomsten volgens ondernemersplan zouden pas gerealiseerd worden in febr. 2005. Dit is waar de ABNAMRO zich niet aan de zorgplicht hebben gehouden, de medewekster heeft destijds mijn ondernemersplan niet goed doorgenomen. Zij hadden mij op basis van de gegevens uit het ondernemersplan nooit een persoonlijke lening mogen aanbieden, daar ben ik nu achtergekomen. Toen ik bij ondertekenen aangaf dat de datum 1 juli niet klopte maakte dat niet uit volgens de medewerkster van de ABNAMRO, ik kon gewoon tekenen Nu begrijp ik waarom? Want als zij de startdatum van het bedrijf niet op 1 juli zou zetten dan was er geen bedrijf en kon zij mij geen persoonlijk krediet verstrekken. Zij heeft gespeeld met de startdatum, er staat nergens in mijn ondernemersplan dat ik per 1 juli ben begonnen. Ook heeft zij vastgesteld dat ik een inkomen zou hebben van 1500 netto per maand. Zij heeft destijds gezegd gezien uw huidige inkomen is het niet mogelijk maar volgens het inkomen vanuit het ondernemersplan wel. Alleen als zij mijn ondernemersplan goed had doorgenomen, dan had zij nooit een document kunnen opstellen voor een krediet aanvraag. Het huidige inkomen was een uitkering. Ik kan nu de conclusie trekken, dat je met een uitkering rustig een persoonlijk krediet kunt krijgen bij de ABNAMRO bank, gewoon een ondernemersplan maken met een mooie netto winst, want de rest van het ondernemersplan lezen ze dan toch niet en je krijgt zo 25000,- euro's met een uitkering. N.a.v mijn ingediende klacht hebben ze gereageerd met dat ik niet bereikbaar ben. Ze hebben 1 keer geprobeerd, vervolgens vragen ze wanneer ik het beste ben te bereiken. Ik geef aan de volgende dag in de middag tussen 13:00 en 15:00. Ze bellen vervolgens de volgende dag in de ochtend. Nadien krijg ik een mail met dat zij mij meerdere keren hebben geprobeerd te bereiken ben en dat ik telkens in gesprek ben. Ik ben nooit in gesprek geweest, wel aan het werk, dat is waarom ik in de ochtend geen telefoon kon aanmenen. Ook staat er in de mail dat de kans bestaat dat ik niet op neem omdat ze met onbekend nummer bellen. Ik was toch telkens in gesprek??? Eerlijkheid is ver te zoeken bij de ABN/AMRO Ook wanneer je bij de ABNAMRO komt voor een nieuw pasje moet je oppassen ze kunnen nl zien of je wel of geen geld hebt. Ze weten je dan gelijk 10.000 guldens armer te maken door een beleggingspolis aan te smeren ( een woekerpolis) Als je vraagt of ze het document kunnen toesturen waarop de handtekening staat, dan kunnen ze dat niet. Inmiddels heb ik een advocaat gesproken die hier zeker een zaak inziet.

Bericht van ABN Amro

5 maanden geleden - Beste heer, mevrouw, Het spijt mij te moeten lezen dat u nog geen reactie heeft mogen ontvangen op uw klacht. Ik heb naar aanleiding hiervan contact opgenomen met de behandelaar van uw klacht. De klachtbehandelaar heeft u een brief gestuurd met hierin de bevindingen. Mocht u het niet eens zijn met deze bevindingen dan kunt u hiertegen in beroep gaan. Voor meer informatie kunt u uiteraard ook contact opnemen met de klachtbehandelaar. Met vriendelijk groet, ABN AMRO Webcare Dhr. R.C.A. Keijsers

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN Amro een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN Amro

Heeft op 04 augustus 2016 om 07:52 geantwoord

Vanuit ABN AMRO Webcare hebben wij de klacht op 4 juli in behandeling genomen. We hebben de klant gebeld, maar helaas niet gesproken. Vervolgens heeft de klant via het forum gereageerd dat wij niet hebben gereageerd op de klacht. Wij hebben vervolgens op 18 juli contact opgenomen met de behandelaar van onze klachtenlijn. En er is een brief gestuurd naar de klant met de uitkomst van de klacht. Dit hebben wij via het forum uitgelegd.

Alle klachten die gemeld zijn door Lynda Roelfsema