Klacht: Abn Amro discrimineerd

op 26 januari 2017 over ABN Amro in de categorie Banken

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ruim 2 weken geleden heb ik online 500euro rood staan aangevraagd op mijn rekening bij de abn. Ik krijg op deze rekening ook mijn salaris gestort. Een paar dagen later kreeg ik een email van de abn waarin ze mij verzochten om extra stukken per post toe te sturen naar ze. Alsof we terug in 1998 zijn. Maar goed ik heb de moeite genomen om mijn inkomsten van de afgelopen maand toe te sturen en een kopie van mijn id kaart en een kopie van mijn huurcontract. Dit was ook precies waar ze om hadden gevraagd. Weer een paar dagen later kreeg ik een telefoontje waarin een abn medewerkster mij aangaf dat alles in orde was maar dat ik nog wel even langs moest komen op kantoor om het af te ronden. We hebben dus een afspraak gemaakt om gisteren 13.30 op kantoor in bergen op zoom. Gisteren ben ik daar met mijn partner gekomen en om 13.45 worden we pas aangesproken door iemand in casual kleding. Ze vroeg mij of ik een afspraak had. Ik heb haar verteld dat ik een afspraak haf om 13.30 en dat ik er al ruim 20 min zat. Ook heb ik haar gevraagd of ze wel bij de bank werkte aangezien de rest van het personeel die wij zagen er wel netjes \”abn\” gekleed bij liep. Ze heeft gezegd dat onze afspraak met haar was en dat ze zo zou komen. Ze kwam pas rond 14.10. 40 min te laat.
Toen we aan tafel zaten ( zonder koffie/thee) vroeg ze ons waarom we een afspraak hadden. Goed voorbereid hoor abn. Ik heb haar verteld dat ze zelf om een afspraak hadden gebeld wegens het afronden van een aanvraag voor rood staan. Ik heb haar ook verteld dat ik het wel een rare manier van zaken doen vind aangezien ik op mijn andere rekening bij een andere (veel betere) bank alles online had geregeld. Zoals rood staan en mijn credit card. Ze gaf nonchalant aan dat het bij de abn nog ouderwets werkt. Toen vertelde ze me ook nog dat mijn aanvraag was afgewezen omdat ik pools ben. Lekker discriminerend. Ik heb haar gevraagd of zij mij even wilde uitleggen wat zij hiermee bedoelde en daar kon ze even niet op antwoorden en moest ze weer weg om het te vragen aan een collega. Toen ze terugkwam zei ze dat het niet lukte omdat ik een Pools id heb. Ik heb haar gelijk mijn internationaal paspoort gegeven en haar laten merken dat ze dit telefonisch aan mij hadden moeten doorgeven of per mail. Je hoeft me niet op een afspraak te laten komen om me te vertellen dat je een discriminerende bank bent. Mevrouw gaf me netjes gelijk en vind het nu opeens ook discriminerend van abn amro. Ze verteld me dat mijn inkomen ruim voldoende is voor het rood staan en dat ze het gelijk in orde gaat maken. Ze kopieert mijn paspoort en komt weer terug. Nu vraagt ze of ik mijn laatste maand salarisstrook bij heb. Weer zo een domme vraag aangezien ze dit al in haar aanvraag heeft staan. Ik zeg dat ik die per post heb verstuurd naar ze. Ze kijkt in haar systeem en zegt `o jaaa het staat hier allemaal, ik ga het regelen`. Ze loopt weer weg voor de 3 de keer en komt terug en zegt dat ze het niet kan printen of ik het weer kan mailen of posten naar haar. Aangezien wij niet in 1998 leven net als haar en haar bank abn amro heb ik het haar in dezelfde minuut nog gemaild en heeft ze het geprint. Ze vertelde ons dat alles nu compleet was en dat ze het in orde zou maken. Dus wij stonden al op en toen kwam ze weer met iets anders. Of ik de laatste 24 weken aan salaris naar haar wil sturen om het dossier compleet te maken. Ik heb haar toen verteld dat ze wel heel amateuristisch te werk gaat en waarom er niet in eerste instantie niet om is gevraagd? Waarom ben ik op afspraak uitgenodigd onder valse voorwendselen? Waarom er steeds nadat ik iets juist aanlever er om meer word gevraagd? Zo moeilijk mogelijk proberen ze het te maken zodat je ervan af ziet. Ik heb haar aangegeven dat ik niks met een discriminerende bank te maken wil hebben en ik heb mijn kopie id en kopie salarisstroken van haar terug gepakt. Ik ga zodra ik mijn rekening nr bij mijn werkgever en sommige automatisch incasserende bedrijven heb veranderd mijn rekening bij de abn opzeggen. Ik overweeg nog om een aangifte bij de politie te doen wegens discriminatie en dit daarna bij de juiste financiële toezichthouders in te leveren en zeker bij anti discriminatie stichtingen. En abn nu komt het leukste. Jullie medewerker die gekleed was alsof ze gaat joggen en praat alsof ze net de basisschool heeft afgerond staat volop in beeld met geluid van mijn mobiel. Aangezien ik wel had verwacht dat het een raar gesprek zou worden heeft mijn partner het gesprek na de eerste 5 minuten gefilmd. In dit filmpje geeft de beste abn dame aan dat ze mij gelijk geeft en dat ze het ook discriminerend vind en dat we inderdaad voor niks zijn uitgenodigd en dat het tijdverspilling Was. Nadat We het filmpje ge-edit hebben en de persoonlijke gegevens weg zullen piepen zal ik dit denk ik ook op YouTube en dumpert posten. En zeker ook op Facebook aangezien dit soort discrimatie zaken vrij snel gedeeld worden en nationaal nieuws worden.

Gewenste Oplossing:

Niet. Pas je discriminerende voorwaarden aan. Minimaal een kwart van je klanten is van buitenlandse origine. Ga met de tijd mee en leert wat van je concurrenten. Neem fatsoenlijk personeel aan of leer ze communiceren en geef ze een it cursus. Zorg er maar voor dat ik tevreden ben voordat ik jullie ware aard online zet.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN Amro over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ABN Amro in behandeling genomen

Bericht van ABN Amro

4 maanden geleden - Beste Natalia, Ik schrik best van je klacht! Dit is natuurlijk een behoorlijke beschuldiging. We willen een bank zijn waar iedereen zich prettig voelt en een warm welkom krijgt. Ik begrijp dat dit niet het gevoel is geweest dat jij aan de afspraak hebt overgehouden. Dat spijt me. We nemen je klacht erg serieus. Ik heb inmiddels ook al geschakeld met het kantoor en de medewerkster. Je klacht wordt onderzocht. Het is natuurlijk geen goede start geweest, dat je van een online aanvraag naar kantoor werd gestuurd. Het geeft niet de beste indruk als je vervolgens erg lang moet wachten, om daarna weer documenten te moeten aanleveren. Excuses voor het lange wachten op kantoor. Mijn collega heeft me geïnformeerd dat er op dat moment een zieke medewerker was. Op het kantoor werken wij met bedrijfskleding. Iedereen op kantoor draagt deze kleding. Een kopje thee of koffie is natuurlijk wel zo prettig! Het is natuurlijk een samenloop van omstandigheden voor jou geweest, die erg frustrerend waren. Je krijgt op kantoor te horen dat de aanvraag niet gelukt is online. Mijn collega heeft echter wel aangegeven dat dit te maken heeft met ons systeem online. Wanneer je geen Nederlands legitimatiebewijs hebt, dan moeten we de aanvraag via kantoor doen. Wij kunnen dus zeker wel de aanvraag voor je regelen. Daar was mijn collega mee bezig. Het voelt natuurlijk erg onkundig voor je, als je documenten opnieuw moet aanleveren en daarna ineens nog meer loonstrookjes moet opvragen. Als je online een aanvraag doet en documenten stuurt, kunnen wij die op kantoor niet inzien. Dit proces had zeker efficiënter gekund, als het doel van het gesprek vooraf aan je duidelijk was gemaakt. Als jouw situatie toen was bekeken, dan had je in één keer alle documenten mee kunnen nemen. Deze feedback heeft mijn collega dan ook intern doorgegeven aan haar leidinggevende. Graag wil ik nog even wat toelichting geven over het aanvraagproces van een roodstand. Ik hoop dat het een en ander zo wat duidelijker voor je wordt. Wanneer wij een roodstand aanvragen, hebben wij een aantal loonstrookjes nodig. Wanneer iemand een salaris heeft dat wekelijks wisselt, vragen wij salarisstrookjes over een periode van 6 maanden. Als je dus wekelijks salaris ontvangt, dan zijn dat ongeveer 24 loonstrookjes. Deze criteria is bij iedereen hetzelfde, dit heeft niks met nationaliteit te maken. Nogmaals dank voor het doorgeven van je klacht. Met jouw feedback kunnen we onze interne processen en communicatie weer verbeteren. Je klacht wordt onderzocht. Zodra we nieuws hebben hoor je van ons. Je hebt aangegeven geen gebruik meer te willen maken van de limiet. Mocht dit anders zijn, dan hoor ik graag of ik hierin nog iets voor je kan betekenen. Voor vragen kun je ook bij mij terecht. Met vriendelijke groet, ABN AMRO Webcare Mw. L. Salama

Reactie van de melder van de klacht Natalia Lucyszyn

3 maanden geleden - Mw Salama, moest ik de abn die sinds 1991 bestaat nu feedback geven zodat jullie interne processen kunnen verbeteren? Met al jullie duizenden medewerkers kunnen jullie zelf niet uitvogelen dat je een betalende klant vooraf juist moet informeren over de benodigde documenten om een krediet limiet van 500 euro aan te vragen? Kijk jullie camera beelden maar na, jullie medewerkster liep er als een sloeber bij en absoluut niet in kantoor kleding. Jullie medewerkster was zeker niet op de hoogte van jullie benodigdheden voor een aanvraag waardoor ze dit niet juist kon doorgeven? Ze moest me eerst om 4 salaris stroken vragen en nadat ze dit had gekregen weer om 24 nieuwe.. Moest ik ook haar leer proces zijn? Zal ik anders ook haar opleidingen een cursussen voorschieten? Dat allemaal terzijde leggende wil ik het volgende zeggen. Jullie interne processen interesseren mij niet. Het gaat erom dat ik een betalende klant ben die me erg gediscrimineerd voel. Ik ben verkeerd geïnformeerd en misleid door abn amro en haar medewerkers. Ik heb voor niets een middag vrij genomen van werk om een zogenaamd serieus gesprek aan te gaan bij een zogenaamd serieuze bank. Ik heb 40 min staan wachten zonder zelfs even een drankje aangeboden te krijgen. Ik ben daarna onbeleefd aangesproken door een medewerkster van abn amro die er sloeber aangekleed bij rond loopt. In die half uur waarin ik met haar heb gesproken is jullie medewerkster 3 keer weg gegaan omdat ze het niet meer wist. Uw collega wist in de eerste 5 minuten van het gesprek al dat er een inkomen is met een vast bedrag van 1400 euro en dat het daarboven varieert. Zij had toen al kunnen aangeven dat er 24 salaris stroken nodig zijn. Al lijkt me dit heel erg onlogisch voor een rood staan aanvraag van 500 euro. Jullie medewerkster die ons telefonisch uitgenodigd heeft op kantoor om een krabbel te zetten en mijn id kaart te laten zien had ook kunnen zeggen dat de aanvraag was afgewezen omdat ik een Pools (Europees) id kaart en Pools ( Europees) passport heb. Dan had ik niet vrij genomen van werk en was ik niet gekomen naar deze waardeloze afspraak. Fout na fout na fout maken jullie en daarna komt u met een slappe excuus reactie op klacht.nl Een fatsoenlijk bedrijf (bank) weet wanneer ze fout zit en kan dit ook erkennen door haar fout weer recht te zetten in plaats van hierop te reageren met " dank je wel we hebben weer wat geleerd?!?". Ik betaal de abn amro bank niet zodat jullie wat kunnen leren van mij door mij slecht te behandelen! 24 salaris stroken , huurcontract, 2x id kaart, een afspraak op kantoor... Dit allemaal voor 500 euro rood staan met een vast inkomen van 1400 euro waarop nog een variërend deel komt. Serieus?? Zal ik jullie anders ook een urine monster en mijn dna profiel geven? Waardeloze service, waardeloze bank. Ik zit met mijn andere rekening bij jullie concurrent die ook nog eens goedkoper is dan jullie. Ik heb daar een rood staan limiet van 1000 euro en een creditcard met een limiet van 1000 euro. Voor beide zaken ben ik geen één maal op kantoor geweest, alles is online geregeld. Waardeloos.. zonde van iedere cent die ik jullie betaal!

Reactie van de melder van de klacht Natalia Lucyszyn

3 maanden geleden - Mw Salama, moest ik de abn die sinds 1991 bestaat nu feedback geven zodat jullie interne processen kunnen verbeteren? Met al jullie duizenden medewerkers kunnen jullie zelf niet uitvogelen dat je een betalende klant vooraf juist moet informeren over de benodigde documenten om een krediet limiet van 500 euro aan te vragen? Kijk jullie camera beelden maar na, jullie medewerkster liep er als een sloeber bij en absoluut niet in kantoor kleding. Jullie medewerkster was zeker niet op de hoogte van jullie benodigdheden voor een aanvraag waardoor ze dit niet juist kon doorgeven? Ze moest me eerst om 4 salaris stroken vragen en nadat ze dit had gekregen weer om 24 nieuwe.. Moest ik ook haar leer proces zijn? Zal ik anders ook haar opleidingen een cursussen voorschieten? Dat allemaal terzijde leggende wil ik het volgende zeggen. Jullie interne processen interesseren mij niet. Het gaat erom dat ik een betalende klant ben die me erg gediscrimineerd voel. Ik ben verkeerd geïnformeerd en misleid door abn amro en haar medewerkers. Ik heb voor niets een middag vrij genomen van werk om een zogenaamd serieus gesprek aan te gaan bij een zogenaamd serieuze bank. Ik heb 40 min staan wachten zonder zelfs even een drankje aangeboden te krijgen. Ik ben daarna onbeleefd aangesproken door een medewerkster van abn amro die er sloeber aangekleed bij rond loopt. In die half uur waarin ik met haar heb gesproken is jullie medewerkster 3 keer weg gegaan omdat ze het niet meer wist. Uw collega wist in de eerste 5 minuten van het gesprek al dat er een inkomen is met een vast bedrag van 1400 euro en dat het daarboven varieert. Zij had toen al kunnen aangeven dat er 24 salaris stroken nodig zijn. Al lijkt me dit heel erg onlogisch voor een rood staan aanvraag van 500 euro. Jullie medewerkster die ons telefonisch uitgenodigd heeft op kantoor om een krabbel te zetten en mijn id kaart te laten zien had ook kunnen zeggen dat de aanvraag was afgewezen omdat ik een Pools (Europees) id kaart en Pools ( Europees) passport heb. Dan had ik niet vrij genomen van werk en was ik niet gekomen naar deze waardeloze afspraak. Fout na fout na fout maken jullie en daarna komt u met een slappe excuus reactie op klacht.nl Een fatsoenlijk bedrijf (bank) weet wanneer ze fout zit en kan dit ook erkennen door haar fout weer recht te zetten in plaats van hierop te reageren met " dank je wel we hebben weer wat geleerd?!?". Ik betaal de abn amro bank niet zodat jullie wat kunnen leren van mij door mij slecht te behandelen! 24 salaris stroken , huurcontract, 2x id kaart, een afspraak op kantoor... Dit allemaal voor 500 euro rood staan met een vast inkomen van 1400 euro waarop nog een variërend deel komt. Serieus?? Zal ik jullie anders ook een urine monster en mijn dna profiel geven? Waardeloze service, waardeloze bank. Ik zit met mijn andere rekening bij jullie concurrent die ook nog eens goedkoper is dan jullie. Ik heb daar een rood staan limiet van 1000 euro en een creditcard met een limiet van 1000 euro. Voor beide zaken ben ik geen één maal op kantoor geweest, alles is online geregeld. Waardeloos.. zonde van iedere cent die ik jullie betaal!

Bericht van ABN Amro

3 maanden geleden - Beste Natalia, Het is duidelijk dat je erg ontevreden bent geweest over de situatie op kantoor. De ervaring van de kantoormedewerker is anders geweest dan die van jou. Iedereen heeft natuurlijk recht op zijn mening. Zoals aangegeven had de communicatie vooraf wat beter gekund, daar nemen we ook zeker onze verantwoordelijkheid voor en daarvoor heb ik mijn excuses gemaakt. Dit is niet het enige waar ik over gesproken hebt. Zowel mijn collega op kantoor als ik, hebben aangeboden de roodstand alsnog voor je te regelen, onder voorwaarden van loonstrookjes en ID. Ik vrees dat we niet tot een overeenstemming kunnen komen over het beleid rondom de aanvraag van een roodstand bij ons. Of het om een roodstand gaat van EUR 500,- of meer, hanteren wij dezelfde procedure. Van deze procedure wijken we niet af. In mijn vorige bericht heb ik je ook weer aangeboden dit te regelen voor je. Je hebt de aanvraag inmiddels elders gedaan. Fijn dat je alles hebt kunnen regelen! Als je nog vragen hebt over je bankzaken of ik je ergens bij kan helpen, hoor ik het graag. Met vriendelijke groet, ABN AMRO Webcare Mw. L. Salama

Reactie van de melder van de klacht Natalia Lucyszyn

3 maanden geleden - Waar heb ik geschreven dat ik mijn aanvraag elders heb gedaan? Staat dit ergens? Je leest mijn klacht niet goed door of niet begrijpend door. Ik heb een andere rekening waarbij dit allemaal eerder al online is geregeld bij een andere, betere bank. Met de nadruk op betere. Ik ben op het moment ook bezig om mijn incasso opdrachten en uitbetalingen te inventariseren zodat ik deze straks makkelijk kan overzetten bij een nieuwe rekening van een andere bank. Daarna zal ik ook vertrekken bij de abn. Je vraagt of je me ergens bij kan helpen. Heb je nog advies over een goede bank voor mij? Één die mij niet voor leugenaar uitmaakt en 1 die niet met omwegen discrimineert of gewoon een bank die duidelijk zijn voorwaarden verteld ipv misleidende tijdrovende afspraken maken. Je zegt in je reactie dat al jullie kantoor personeel in abn kleding werkt op kantoor. Hiermee insinueert u dat ik lieg over de kleding van uw collega die ik heb gesproken tijdens jullie misleidende lok afapraak. Nogmaals geef ik jou aan dat ik videobeelden heb van je collega die er in casual kleding bij zit dus aub stop met nog meer leugens. Jij en je collegae willen 24 salaris stroken om een rood stand van 500 euro te regelen??? Dan hadden jij en/of je collegae dit tijdens aanvraag moeten aangeven. Daar zitten jullie al fout. Ik heb exact hetgene aangeleverd waar mij om is gevraagd tijdens aanvraag. Om jullie fout goed te maken hadden jullie alsnog om 24 salarisstroken kunnen vragen tijdens het eerste telefooncontact omtrent deze aanvraag. In dit gesprek is ons ook misleidend verteld dat alles in orde was en dat we een id kaart mee moesten nemen om even een krabbel te zetten. Alweer erg fout en misleidend van de abn. Toen wij op die onnodige afspraak zijn gekomen had je collega ook eerst kunnen vermelden dat ze 24 salaris stroken nodig heeft in plaats van eerst een verhaal te doen over het feit dat zij het ook discriminerend vind dat ik voor een Pools id kaart naar kantoor moet komen. En daarna geeft ze aan dat ze het in orde gaat maken. Ze vraagt ALWEER om 4 loon stroken en houdt ons weer langer bezig om daarna aan te geven dat ze 24 salarisstroken wilt. Die 3 eerdere contactpunten die wij met de bank hebben gehad waren niet voldoende om mij te vragen om 24 loonstroken. Waren al jullie personeelsleden die mijn online, schriftelijk een telefonisch misleid hebben niet op de hoogte van jullie aanvraag voorwaardenErg professioneel en vakbekwaam hoor heel die procedure voor een aanvraag van een roodstand van 500 euro. Online, schriftelijk, telefonisch contact gehad zonder dat iemand ons kan aangeven dat jullie 24 loon stroken nodig hebben maar op kantoor na een misleidende afspraak van 40 min herinneren jullie je opeens dat er 24 stroken nodig zijn. Ik moet er eerlijk waar om lachen. Ik ga eens overwegen of ik niet alsnog aangifte van discriminatie moet doen. Ik voel me gediscrimineerd door de abn amro bank. Ik weet en kan aantonen dat ik ben misleid. Als ik een Nederlandse was had ik niet hoeven te komen Tenslotte hebben jullie me wel een middag vrij laten nemen van werk voor deze onzin afspraak. En nu reageer jij op mijn klacht met een weerwoord in de zin van : " Oh fouten maken wij herhaaldelijk ten koste van de klant zijn tijd en moeite. We hebben je gebeld en verteld dat alles rond was maar dat we nog even een id kaart en een handtekening nodig hebben maar op kantoor blijkt dit niet zo te zijn. Wij zijn ook niet zo gastvrij om je om een kop koffie te vragen als we je 40 minuten laten wachten op jouw INGEPLANDE afspraak. En ja we hebben je aanvraag geweigerd omdat je Pools bent maar hebben je dit pas op kantoor verteld nadat we je hebben laten wachten. En hier hebben we je maar aan het eind van het gesprek gevraagd om 24 loon stroken aan te leveren omdat wij geen gelegenheid hadden om dit in de vooraf gaande 3 weken te doen. Eeuhmm of we waren dit vergeten te zeggen.. nee nee dit vertellen we altijd als laatst aan betalende klanten nadat we ze op kantoor roepen zodat we de aanvraag nog net iets irritanter en moeilijker kunnen maken. Natuurlijk hadden wij als abnamro hier eerder om kunnen vragen maar jah zo werken wij nou eenmaal niet. Sorry betalende klant maar dit hoort bij onze betaalde dienstverlening allemaal. Wij zijn sinds onze fusie van 1991 al 26 jaar aan het leren over hoe we een klant kunnen vertellen over wat voor info wij nodig hebben bij een aanvraag van minimaal krediet. De afgelopen 26 jaar hebben wij nog niet kunnen uitvogelen dat we direct bij aanvraag om de juiste documenten moeten vragen. Maar we vinden het erg fijn dat jij ons betaald om ons hierbij te helpen. We leren hiervan, joepie! Over nog eens 26 jaar gaan wij dit misschien ook allemaal online kunnen regelen met als bij al die andere moderne banken. Excuus betalende klant die zich door ons gediscrimineerd voelt/is en die door ons vrij heeft genomen van werk om voor een onzinnig gesprek op ons kantoor te komen." Dank je voor je excuses, daar ben ik echt heeeeel erg mee geholpen! NOT. Dat soort excuses maak je maar aan een klant die een verkeerde brief heeft ontvangen of zijn/haar geld een dag te laat heeft ontvangen. Niet bij een klant die je uren bezig hebt gehouden met niks en daarna vrij hebt laten nemen om weer niks te bereiken. Wellicht wil jij wel een halve dag vrij nemen van je werk om op gesprek bij mij te komen? In tegenstelling tot jullie zal ik jou wel op tijd ontvangen. In tegenstelling tot jullie zal ik jou wel een drankje aanbieden. In tegenstelling tot jullie vertel ik je hierbij voorafgaand het gesprek al wat er zal gebeuren tijdens het gesprek, ik zal meer klagen maar ook een oplossing proberen te vinden. Denk aan de woorden inschikkelijkheid / tegemoetkoming en corrigeren van fouten. In tegenstelling tot jullie zal ik je ook geen kosten berekenen voor mijn dienstverlening.

Bericht van ABN Amro

3 maanden geleden - Beste Natalia, Ah, ik begrijp nu dat je al een roodstand had bij een andere bank en dat dit niet gaat om een nieuwe aanvraag. Duidelijk. Je komt telkens met dezelfde uitspraken, hierdoor blijven wij in een cirkeltje hangen. Ik vind het erg vervelend dat wij niet verder komen. We hebben het inhoudelijk al gehad over hoe de totstandkoming van de afspraak is gelopen en wat wij beter hadden kunnen doen. Bepaalde punten in onze communicatie vooraf had beter gekund, zodat je voorbereid was op de afspraak en alle documenten in één keer had kunnen aanleveren. Dit heb ik in mijn vorige bericht ook al erkend. Je zegt dat je daar niet op zit te wachten en ook niet op excuses van onze kant. Verder leg je mij woorden in de mond die ik niet heb gezegd. Jammer als jij het zo opgevat hebt. Van discriminatie is geen sprake geweest. Zoals eerder aangegeven kunnen bepaalde aanvragen via Internet Bankieren gedaan worden en bepaalde aanvragen via kantoor. Je klacht hierover wordt nog steeds onderzocht. Ik vind het oprecht erg rot als jij het gevoel hebt gekregen gediscrimineerd te worden. Ik wil je nogmaals op het hart drukken dat dit niet het geval is. Wat verwacht je op dit moment nog van ons? Want ik denk graag in oplossingen. Je geeft aan dat je een middag vrij hebt genomen van werk. Als je het op prijs stelt kan ik je opbellen om je hierin tegemoet te komen. Dan hoor ik graag van je wanneer je telefonisch bereikbaar bent tijdens kantooruren. Met vriendelijke groet, ABN AMRO Webcare Mw. L. Salama

Reactie van de melder van de klacht Natalia Lucyszyn

3 maanden geleden - Het mag vandaag 8-2-2017 tussen 1100 en 1300.

Reactie van de melder van de klacht Natalia Lucyszyn

3 maanden geleden - Op 8-2 hebben wij afgesproken dat de abn amro ons zou tegemoetkomen in de vrije dag die er voor niks is opgenomen. Deze betaling zou binnen 2 werkdagen gebeuren. Volgens mij heeft de abn een andere opvatting van 2 werkdagen want we zitten inmiddels al op werkdag nr 4 of is er iets misgelopen in jullie interne communicatie.

Reactie van de melder van de klacht Natalia Lucyszyn

3 maanden geleden - Mw Salama ik heb nog steeds niks ontvangen. Overigens wil ik alsnog gebruik maken van de mogelijkheid tot roodstand. Kan ik de laatste 24 loonstroken naar jou mailen?

Bericht van ABN Amro

3 maanden geleden - Beste Natalia, Fijn je gesproken te hebben vandaag, zodat we de situatie hebben kunnen ophelderen. Zoals jullie weten ben ik bezig geweest om informatie vanuit kantoor te krijgen over de aanvraag van een roodstand. Ik zou je nog even laten weten welke informatie en zaken we nodig hebben van je, om de aanvraag compleet te maken. Ik heb je net gebeld, maar helaas krijg ik je niet te pakken. Om de aanvraag zo snel mogelijk rond te krijgen, laat ik daarom via deze weg weten welke gegevens ik nodig heb van je. Je kunt deze informatie mailen naar het kantoor. Vermeld dan in het onderwerp je rekeningnummer en naam. Je kunt onderstaande gegevens e-mailen naar: nella.van.der.werf@nl.abnamro.com - Wat is je burgerlijke staat? Indien gehuwd: in gemeenschap van goederen of onder huwelijkse voorwaarden? - Samenwonend, geregistreerd partnerschap of niet? - Heb je kinderen? - Sinds wanneer ben je woonachtig op je huidige adres? - Wat is je beroep? Vast of tijdelijk contract? Bij tijdelijk, tot wanneer? - Als er een verblijfsdocument is type I/II/IV, wil ik je verzoeken deze ook graag te e-mailen. Als hier geen sprake van is, dan hebben we voldoende aan een kopie van je legitimatiebewijs. Die hebben we al in ons bezig, dus die hoef je dan niet toe te sturen. - Laatste salarisspecificaties van afgelopen 24 weken. - Kopie afschrift van je huurafschrijving. Bedankt alvast. We gaan ervoor zorgen dat we de aanvraag zo snel mogelijk rond krijgen. Als je vragen voor me hebt, dan weet je ons te vinden. Een goed weekend! Met vriendelijke groet, ABN AMRO Webcare Mw. L. Salama

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN Amro een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN Amro

Heeft op 20 maart 2017 om 13:24 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemiddag Natalia,

Wij hebben contact gehad over je klacht. Wij zijn je tegemoet gekomen in het opnemen van een vrije dag voor de afspraak. Zoals hierboven aangegeven helpen we je graag bij de aanvraag van een roodstand. Ik heb afgelopen maand niks meer gehoord na mijn laatste bericht. Ik hoop dat alles zo naar wens is. Als ik toch nog iets voor je kan doen, dan hoor ik het graag en kun je ons een Whatsapp bericht sturen via 06 - 135 900 24. Wij zijn 24/7 bereikbaar.

Met vriendelijke groet,

ABN AMRO Webcare
Layla Salama

Alle klachten die gemeld zijn door Natalia Lucyszyn