Klacht: Aansluiting gemist

op 18 december 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Met de trein vanuit Maastricht op maandag 18 dec van 19:20 kom ik in Heerlen aan en terwijl wij passagiers overstappen naar de stoptrein v 19:44 naar Kerkrade, rijdt deze weg zonder te wachten! Schandelijk! Dit is niet de eerste keer!

Als de aansluitingen op elkaar wachten en men aan de overzijde v t perron kan overstappen, niet via de brug!!!

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

4 maanden geleden - Beste Diana Ramaekers, Wat balen dat je je aansluiting niet hebt gehaald op Heerlen. Begrijp ik uit jouw verhaal dat de trein naar Heerlen vanuit Maastricht vertraging had? Of reed de trein naar Kerkrade te vroeg weg? Met vriendelijke groet, ^Wouter Arriva Webcareteam

Reactie van de melder van de klacht Diana Ramaekers

4 maanden geleden - Beste Wouter, Onze trein uit Maastricht was net op tijd, maar je verwacht dat de 'aansluiting' naar Kerkrade dan even wacht. Terwijl ik en anderen de loopbrug over gingen (en de conducteur dat zeker gezien had) reed de trein toch weg. Bovendien is het onbegrijpelijk dat een aansluitende trein niet aan de overzijde van het perron staat. Dit is niet de eerste keer en vaak genoeg vertrekt de trein vanuit Kerkrade ook niet op tijd naar Heerlen zodat ik daar weer de aansluiting naar Maastricht mis. Dat terwijl ik niet snap waarom er een vertraging was. Er wordt op zo'n moment ook niets gecommuniceerd met de reiziger. Ik zou graag willen dat jullie effectief iets verbeteren aan deze aansluiting omdat er veel passagiers gebruik van maken. Na de verandering van de dienstregeling op 10 december had ik die verbetering wel verwacht... Met vriendelijke groet, Diana Ramaekers

Arriva

Heeft op 19 december 2017 om 16:24 geantwoord

Beste Diana Ramaekers,

De trein naar Kerkrade kan helaas niet altijd wachten. Zodra het sein op groen springt, is de machinist verplicht om te vertrekken en kan er niet meer gewacht worden.

Je geeft aan dat de aansluitende trein niet aan de overkant van het perron is. Wij bepalen niet zelf bij welk perron we aankomen. Dit wordt bepaald door de verkeerleiding van onder andere ProRail.

Ik stuur je klacht intern door naar de makers van de dienstregeling en van het management van deze treindienst.

^Wouter
Arriva Webcareteam