Klacht: Aansluiting

op 03 oktober 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Beste Arriva, iedere ochtend om 7.30 stap ik op de lijn 350 in Mamelis waar ik vervolgens op Gulpen Busstation moet overstappen op de lijn 10 richting Maastricht Randwyck. Deze aansluiting vertrekt om 7.40 en mijn bus lijn 350 komt aan op 7.40. Mijn klacht is dat de buslijn 10 geregeld voor mijn neus wegrijdt of al is vertrokken wanneer ik in Gulpen op het busstation aan kom. Dit overkomt meerdere mensen die in de lijn 350 zitten en de overstap moeten halen. Ook heb ik al meerdere keren aan de buschauffer gevraagd of de lijn 10 “1 minuutje” wilt wachten totdat de 350 arriveert op het busstation, maar 9 van de 10 keer krijgt de chauffeur geen gehoor via de radio. Ik snap dat de lijn 10 op tijd moet vertrekken, maar iedere keer als ik de lijn 10 later op de dag pak (8.10, 8.40 etc.) is deze áltijd te laat.

Ik ben tevreden wanneer de tijd tussen de overstap van lijn 350 en lijn 10 op busstation Gulpen wordt vergroot met enkele minuten óf dat wordt afgesproken dat de chauffeur van lijn 10 wacht met vertrekken totdat de lijn 350 arriveert (m.u.v vertraging van de 350 uiteraard)

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 03 oktober 2017 om 09:22 geantwoord

Beste Kayleedv,

Niet leuk om te lezen dat je regelmatig ervaart dat je de aansluiting van lijn 350 naar lijn 10 niet optimaal is. Begrijpelijk dat je daar van baalt. Ik vind het ook jammer om te lezen dat de chauffeur van lijn 350 in de meeste gevallen geen contact krijgt met de chauffeur van lijn 10. Ik stuur je klacht mede daarom intern door naar de regio zodat jouw bevindingen ter evaluatie van de huidige dienstregeling en aansluiting meegenomen kan worden.

^MR
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door Kayleedv